Georg Jensen mixer fiktion og virkelighed i ny kortfilm

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

I en film for designvirksomhedens nye kollektion spiller Christiane Schaumburg-Müller og kollektionens designer hovedrollerne. Filmen – med to slutninger – er skabt af Corporate Monday.

Flot herre møder smuk kvinde på vinbar, mens sommelieren diskret følger med. Det er den simple og universelle scene i George Jensens nye reklamefilm, som markerer den internationale lancering af vin accessories kollektionen Wine & Bar.

”Fra idé til hele filmens minimalistiske udtryk og produktions set up har projektet været båret af ønsket om at markere Georg Jensen som frontrunner ikke alene inden for luxury design, men også i branding af vores kollektioner – enkelt og æstetisk. Det har samtidig været spændende at blive udfordret kreativt af bureauet, så vi sammen har flyttet Georg Jensen-universet mod nye højder.” siger Ken Saxtorph, International markting manager hos Georg Jensen.

Corporate Monday står bag både ide og produktion af ”Thomas Sandell And The Book” – der kan ses her.  Filmen er instrueret af Thomas Stokholm.

Filmen blander fiktion og virkelighed, når scenen sættes på Claus Meyer restauranten Radio i København. Ind træder kommer manden og designeren Thomas Sandell, spillet af manden selv. I baren sidder den smukke kvinde i skikkelse af skuespillerinden Christiane Schaumburg-Müller. Mødet betragtes diskret og næsten ordløst af restaurantens sommelier, spillet af Radios sommelier, Bo Bratlan, mens han bruger Wine & Bar kollektionens assecories til at betjene sine gæster.

Filmen tilbyder to forskellige slutninger. Den ene bliver ”i mødet mellem mand og kvinde, og efterlader beskueren med håbet om at se, hvad der sker mellem de to”. Den anden slutning bringer designer og sommelier sammen ”i en snak mellem to professionelle om design og funktionalitet”, hedder det i en pressemeddelelse.

Instruktør Thomas Stockholm siger:

”Samarbejdet med Georg Jensen har været unikt, fordi vi fra starten var enige om at bryde grænserne og sammen skabe en ny fortælling . For Corporate Monday er det samtidig en god case i vores ”real story” koncept og tilgang til reklame- og branding film. I en regn af penge kan alt lade sig gøre på film. Men det er ikke markedsvilkårene lige nu eller for den sags skyld den store kreative øvelse. Kunsten for os og kundens budget er sammen at finde den unikke ide hentet i virkelighedens verden, som kunden kan spejle sig i.”