Det 15 år gamle eventbureau, GirlSquad, er gået konkurs, men brandet og aktiverne kommer til at leve videre.
Det er det mindre kendte promotion- og eventbureau Promoters, der har købt aktiverne i det mere kendte konkursbo med henblik på at opruste inden for levende markedsføring og produktpromovering i nattelivet samt skræddersyede events.
”GirlSquad har igennem de seneste 15 år opbygget et utrolig stærkt brand. De var tidligt ude og var klart firstmovers i branchen. Det har vi altid haft stor respekt for, og vi er glade for at kunne videreudvikle den position, der er opbygget”, siger Danny Fogel, adm.dir. i Promoters og fortsætter:
”Opkøbet af aktiverne i GirlSquad er en vigtig strategisk brik. Vi kan nu med fuld styrke dække hele spektret inden for levende markedsføring”.
Han fortæller videre, at navnet GirlSquad vil fortsætte som det bærende navn i den del af forretningen, der arbejder med det samme som Girlsquad.
Der var tre fastansatte og 200 free-lance værtinder i Girlsquad. En af de fastansatte - Jette Nielsen – følger med over i Promoters i som Key Account Manager. Også værtinderne bliver tilbudt at arbejde i det nye regi. I alt har Promoters nu små 20 medarbejdere.
Også hos stifter og tidligere ejer af GirlSquad, Lene Mønster, er der tilfredshed med overtagelsen.
”Jeg er super glad. GirlSquad har været mit lille barn, og det giver god mening at en ambitiøs og kompetent virksomhed som Promoters kan videreudvikle brandets store potentiale”.