FLSmidth er først og fremmest kendt inden for den globale cement-industri. Derfor er det et nyt territorium, man vil bevæge sig ind på, når man nu vil gøre sig til over for den globale mineindustri.
Det sker med en dialog-kampagne, som sigter på dels at skabe kendskab til FLSmidth, og dels at etablere selskabet som den foretrukne partner indenfor automatisering af mineralforarbejdnings-anlæg og -processer.
“Vi er en forholdsvis ny spiller i mineralindustrien og det er vores ønske at øge bevidstheden om vores ekspertise i forbindelse med automatisering indenfor dette industrisegment. Og samtidig skabe nogen konkrete, kvalificerede leads til salgsorganisationen,” siger Christian Rytter, Marketing Project Manager, FLSmidth Automation.
Kampagnen “Find Your Hidden Treasure” er udformet af Klausen + Partners og ruller ud til ca. 3.000 modtagere i hele verden.
Med udsigt til at vinde en GPS, som gør det nemmere at finde skatten, samt en “Automation Audit” i deres virksomhed som hovedpræmie, opfordres modtagerne til at afgive nogle informationer om dem selv og deres virksomhed.
Alle informationer samles så i en vidensrapport, som er udarbejdet i samarbejde med et internationalt konsulenthus.
Desuden modtager hver deltager en individuel rapport, der benchmarker deltagerens virksomhed op imod alle andre deltagere i undersøgelsen. Dermed er der skabt grobund for en konkret salgsdialog baseret på kundernes egne informationer i en udefra-og-ind-dialog.
“Mange mineselskaber har endnu ikke erkendt behovet for automatisering,” siger Hans-Henrik Søndersted-Olsen, administrerende direktør hos Klausen + Partners, og fortsætter:
“Derfor har vi sammen med FLSmidth valgt at tage udgangspunkt i dialog på kundernes præmisser frem for traditionel branding. Strategien tager udgangspunkt i en “viden-for-viden”-proces, der skaber bevidsthed om, hvordan kunden kan bruge automatisering for at opnå større udbytte og lavere omkostninger.”