Global kunde med milliard-omsætning til Zupa Recommended

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Der er tale om en stor tysk koncern, som nu har indledt samarbejde med det danske bureau.

Zupa Recommended er ikke uvant med store tyske virksomheder. Tidligere har man indledt samarbejde med Sennheiser, og nu kan man så skrive Knauf på kundelisten.

Det er næppe et navn der vækker særlig genklang eller våde drømme i en dansk reklamebranche, Men Knauf er rent faktisk en virksomhed med 40 mia. kr. i omsætning, så der er givet bureaudirektører, der kan blive lidt misundelige.

Niels Ranum fra Zupa Recommended angiver da også, at der bliver tale om en betydelig kunde for bureauet.

“Vi ønsker dels at bygge en stærk, global markedsposition overfor arkitekter og entreprenører, og samtidig skal platformen give vores salgspartnere i hele verden værktøjerne til at sælge løsninger frem for produkter,” siger direktør for Knauf Danoline Morten la Cour Søborg.

Den nye platforms konceptuelle omdrejningspunkt er blevet ’Room for Expression’ og er aktuelt ved at blive implementeret i alle tænkelige kontaktpunkter fra salgsmateriale, brochurer, annoncer, website, apps, forhandlermateriale, messestande, etc.

“Arkitekter er et overkommunikeret målgruppe, og det kræver relevans at trænge igennem. Vi er godt hjulpet på vej af et konkurrencedygtigt produkt, hvorfor vi også har lagt os meget produktnært i kommunikationen,” siger kontaktdirektør Hans von Haffner, Zupa Recommended og fortsætter:

“Udviklingen af den kreative platform og rent strategisk at finde en position, som både fungerer indadtil i en stor koncern som Knauf og udadtil mod et konkurrencepræget globalt marked har været en spændende opgave.”