Globalt budget til Co+: 6 hovedfilm og 100 varianter

Peter Engholm
25@mail.dk

Pernod Ricard har lagt et filmbudget for spiritusbrandet Malibu Rum hos Co+. Forbrugernes reaktion vejede tungt i valget af det danske bureau. Se de første film her.

Tag et stort dansk filmbudget – og sæt en stærkere valuta ind i stedet for danske kroner. Så har man skudt sig ind på størrelsen af den opgave, Pernod Ricard har givet Co+.

Det danske bureau skal for Malibu Rum udvikle 6 forskellige hovedfilm, som munder ud i ikke færre end 100 versioner, der skal køre på både tv og digitale medier internationalt – især USA, UK, Tyskland, Holland, Spanien og Canada, hvor Malibu er et stort mærke.

”Vi har stået bag kampagner for softdrinks og beverages i Europa og Asien. Nu er det en spiritus-kampagne på globalt plan, og det er en drøm for os – ikke kun fordi filmbudgettet er så stort, men også fordi opgaven er kompliceret. Alle formaterne – afhængigt af sociale medier og lokale behov – skal gennemtænkes fra begyndelsen,” siger Peter Kastrup-Misir, der er adm. direktør i Co+.

Kunden kom i hus efter en international pitch, hvor bureauernes input blev testet på forbrugerne. Deres dom var et tungt lod i kundens vægtskål, og her skilte Co+ sig klart ud.

Bureauet fik invitationen til Malibu Rum-pitchen dagen før juleferien – så meget for ferie – og i dag lanceres de første film.

”Malibu vil gerne eje sommeren med, hvad det indebærer af cocktails, strand og rooftop-parties. Forbrugerindsigten er, at vi om sommeren bliver mere udadvendte, glade og kreative. Konceptet ‘Because Summer’ handler om denne forvandling, som man via portrætter følger hos seks forskellige mennesker. Det er deres Malibu Day,” siger Peter Kastrup-Misir.

Filmene er produceret i samarbejde med U Itch I Scratch og instrueret af Fredrik Callinggard. 

Det seneste års tid er Co+ blevet inviteret til andre internationale pitches. Co+ er pt. i færd med at udvikle en anden international film-drevet kampagne for et hollandsk brand, som offentliggøres senere på året.

”Det viser, at vores position som strategisk og kreativt lead-agency er en model, der også kan tiltrække store internationale brands,” siger Peter Kastrup-Misir.

https://www.youtube.com/watch?v=DMTX4dMZnbM

https://www.youtube.com/watch?v=OG4T8bYEJtM

https://www.youtube.com/watch?v=vcmKjo77SYg