Af Peter Engholm 25@mail.dk

Andet hold af talenter hos Zupa Recommended har gjort det så godt, at tre af dem nu får fuldtidsjob – og et tredje hold er på vej.

I foråret 2011 tog Zupa Recommended hul på et særligt talentforløb, GNOM by Zupa Recommended. Det gik så godt, at et nyt hold tiltrådte i efteråret 2011 – og tre af disse unge har gjort det så godt gennem de fire måneders lange uddannelsesforløb, at de nu får tilbudt fuldtidsjob. Første opgave: En global kampagne, som de selv har udtænkt.

De fem GNOMer har i løbet af efteråret arbejdet med forskellige kunder, bl.a. professionshøjskolen Metropol, som udbyder en lang række videregående uddannelser. Professionshøjskolen er blevet så tilfredse med GNOMerne, at der nu er købt ind til talenters løsning. Bl.a. med de tre fastansatte GNOMer som en del af teamet.

“Metropol har købt ind til en kampagne, som netop er selvstændig tænkt og opstartet af GNOMerne i talentforløbet. Ideen er overordnet at tiltrække flere studerende uden for EU til Metropols internationale uddannelser. Derfor er det faktisk en kampagne med globalt sigte”, siger Christian Mouroux, programleder for GNOM-forløbet.

De tre ny-ansatte er mellem 21 og 25 år og indgår i et tværfagligt team, hvor de både er kreative og strategiske, og de deler ansvaret for udviklingen og eksekveringen af Metropols kampagne.

Jørgen Blauert, adm. direktør i Zupa Recommended og “rektor” for GNOM uddannelsen, siger en pressemeddelelse:

“Det mest slående ved vores GNOMer er det store engagement og troen på, at alt er muligt – næppe blot et kendetegn ved dem, men en tilgang til verden, som rigtig mange unge har. Derfor er det så forbistret ærgerligt, at vi rundt om på virksomhederne ikke byder dem indenfor. Ikke kun for deres skyld, men så sandelig også for vores egen. For det er netop i kraft af den uforbeholdne tilgang til verden, at der opstår nye måder at anskue den på, og det tror jeg rigtig mange virksomheder vil kunne nyde godt af.”

Succesen med talentforløbet betyder, at Zupa Recommended igen starter et nyt hold op fra 1. februar. Der bliver tale om det tredje i rækken, og allerede nu kan programleder Christian Mouroux melde om stor interesse fra kunder, der har konkrete opgaver, som de gerne vil have GNOMernes bud på.

Det nye hold GNOMer består af:

  • Helle Heiselberg, 27 år – Master in Corporate Communication, Aarhus School of Business
  • Alexandra Balshøj, 26 år – Kandidatuddannelsen i Oplevelsesøkonomi, Aarhus Universitet
  • Søren Jepsen, 23 år – Den Skandinaviske Design Højskole og Kreativ Basis, Mediehøjskolen
  • Rikke Landler, 23 år – Kreativ Basis, Mediehøjskolen
  • Kasper Gross-Nielsen, 24 år – Bachelor i Informationsvidenskab, Aarhus Universitet og Journalistisk Formidling, Journalisthøjskolen

Og de kan følges på både Facebook, blog og Twitter.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club