1. kvartal var mat på mediemarkedet med et rundt 0 i Kreativitet & Kommunikations Mediaindex. Til gengæld kom der gang i hjulene i 2. Kvartal, hvor væksten blev 6 pct. – lig med 140 mio. kr. – og det samlede resultat for 1. Halvår blev således en vækst på 3 pct.
De digitale medier gik godt i hele perioden, mens tv tabte 4 pct. i 1. Kvartal – for til gengæld at vokse 8 pct. i 2. Kvartal.
Printmedierne faldt med 11 pct. i begge kvartaler. Og også gruppen af andre oplevede fald i begge kvartaler.
”Vi er tilfredse med de flotte tal, vi har set i 2015 indtil videre. Som brancheforening har vi aldrig været i tvivl om, at vores medlemmer ville være i stand til, at erstatte den manglende indtjening fra de vigende printmedier med innovative digitale løsninger. De seneste Mediaindex-tal viser tydeligt, at det netop er de digitale platforme, der driver væksten og udviklingen,” siger K&Ks adm. dir. Tine Aurvig-Huggenberger.
Mediaomsætningen for 1. halvår endte på samlet 2,4 milliarder kr.