Mission accomplished kan man godt tillade sig at sige i forhold til den turn-around, som Jens Thrane-Møller har stået i spidsen for hos Marketsquare – det tidligere SP3.
Siden 2011 er bundlinjen blev forbedret markant, og det er også blevet til vækst på toplinjen. Og for 2014 kan han så levere et regnskab med stærke nøgletal og en overskudsgrad på 18,2.
Mission accomplished er dog ikke lig med, at det nu er tid til at hvile på laurbærrene.
“Vi skal fortsat udvikle os – men nu har vi et økonomisk fundament, som giver os mulighed for at investere i udvikling,” siger Jens Thrane-Møller og peger på et andet område, hvor missionen langt fra er udført.
”Vi er udmærket klar over, at vi er Danmarks ”hemmelige” bureau. På trods af, at vi er blandt de 10-15 største herhjemme, er det forbavsende få i branchen, der rent faktisk kender os. Vi har haft vanvittigt travlt i 2014 og har fokuseret stenhårdt på at betjene både nye og eksisterende kunder optimalt,” siger Jens Thrane-Møller og fortsætter:
“Det vil altid være prioritet nummer 1 for os. Men derudover har vi også gennemført en intern strategiproces, hvor vi har skærpet vores fokus på retail, shopper marketing og activation. Strategiarbejdet har resulteret i en række indsatsområder for de kommende år, og et af dem er helt bestemt at få højnet kendskabet til Marketsquare.”
Han fortæller videre, at de positive takter fra 2014 er fortsat ind i 2015, og Marketsquare ansætter i øjeblikket indenfor stort set alle kompetenceområder for at følge med opgavemængden.
Senest er Malene Leth, ansat som strategi-og kontaktchef. Hun er uddannet strategisk planner fra Reklameskolen og har tidligere været ansat på bl.a. Buhl UnLtd. og Republica. De seneste 10 år har Malene Leth arbejdet som selvstændig strategikonsulent og løst opgaver for bl.a. Lego, Fakta, Trygfonden og KNI.
2014 har budt på flere nye kunder. Rosengårdcentre, der blev genvundet i en pitch mod 4 andre bureauer samt Stark og BR på det tyske samt de nordiske markeder. Desuden er Dansk Tandforsikring – et nyt digitalt baseret forsikringsselskab på det danske marked – samt Røde Kors, Yatai, og retnemt.dk kommet til.
Nøgletal for Marketsquare
- Bruttoavance 33,9 mio. kr. +9,4 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 996.970 kr. +6,1 pct.
- Lønandel 60,3 (65,2)
- Resultat af primær drift +6,0 mio. kr. +43,9 pct.
Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz