Det københavnske konsulenthus CoreCPH har for tredje år i træk mere end fordoblet overskuddet. Hemmeligheden skal findes i noget så gammeldags som e-mails.
Direktør i CoreCPH, Jack Petersen fortæller:
”Jeg skal ikke prøve at få det til at lyde nemmere, end det er, men kernen i vores succes hedder faktisk e-mail. Gennem de sidste fire år er vi blevet ved at flytte grænserne for, hvad det digitale nyhedsbrev kan.”
Han fortsætter:
”E-mailen har været truet af nye buzzwords i årevis. Men vi tror på, at 90 procent af alle virksomheder med en mailingliste kan få mere salg ud af den, end de får i dag, hvis ellers de udvikler den og bruger den rigtigt.”
Bureauet, der har 6 medarbejdere, har mere end fordoblet både bruttofortjeneste og resultat før skat. Sidstnævnte var i 2017 på 2,9 mio. kr., hvilken er over en fordobling af året før, som lå på 952.076 kr.
Hvis Jack Petersen skal hive mere moderne begreber frem end emails til at beskrive metoden bag CoreCPHs succes, peger han på marketing automation.
”Mange har set marketing automation som svært og teknisk. Vores tilgang har været at trække det ned på jorden og vise kunderne, hvordan man kan nå utrolig langt med enkle virkemidler. For sandheden er jo, at e-mailen spiller en hovedrolle i marketing automation Det lyder nok ikke så sexet, men det virker,” siger han.
CoreCPH forventer fortsat stor vækst i 2018. Det skal dels ske ved at fastholde og udvikle eksisterende kunder, dels ved at udnytte deres egne evner inden for marketing automation til at udvide kundeporteføljen.
Bureaubiz skrev også forleden om en af CoreCPHs Opel-case mht. nyhedsbreve, læs her
Regnskabstal 2017 (2016)
Bruttofortjeneste: 7.352.768 kr. (3.254.173)
Bruttofortjeneste pr. medarbejder: 1.225.461 kr. (813.543)
Resultat før skat: 3.735.471 kr. (952.076)
Antal medarbejdere: 6 (4)