Man kommer pokkers langt med dyb indsigt, gennemtænkt strategi og kreativtet – og så lige lidt længere tilsat lidt held. Og når vi taler dansk sommer, så kræver det som bekendt held at få sol og varme gennem længere tid.
Sol og varme var imidlertid netop, hvad 3M og det lille reklamebureau Kong Advertising fik sammen med resten af landet. Og denne kombination luner i mere end én forstand, når produktet er solfilm – altså det diskrete filter, der afviser næsten alle UV-stråler og infrarøde stråler og sikrer et kølgere indeklima.
Bureauet udviklede et kreativt koncept bestående af en digital platform med et mikrosite og interaktive webbannere, som fik støtte af både DM og AdWords … og en vaaarm dansk sommer.
3M Product Manager, Alexandra Jessen, anerkender i en pressemeddelelse heldet:
”Vi har været meget glade for samarbejdet med Kong, der har leveret en rigtig god løsning til os – desuden har vi jo været lidt heldige med, at solen rigtig kom frem, da vi lancerede kampagnen.”
Man kan selvfølgelig spørge, hvordan kampagnen var gået, hvis det havde regnet hele sommeren – men under alle omstændigheder har andre 3M-lande vist interesse for at tilpasse kampagnen til nye markeder.
Parterne citerer Specific Media for, at bannerne har en CTR, der er 3 gange så høj som gennemsnittet i målgruppen, og mikrositets besøgstal har været støt stigende – også i sommerferieperioden, der jo var – nå-ja; varm.