I går blev Danish Insights Award, uddelt for anden gang. Og det var en god nyhed for det lille teleselskab, CallMe.
Sidste år vandt Danske Banks gule kampagne, der endte med at være en af de mest prisvindende cases i en årrække.
I år vandt CallMe’s ‘tal-ordenligt’ kampagne, indsigtsprisen, der er baseret på stemmer fra de 175 deltagere – primært marketingfolk – på analyseinstituttet Wilkes inspirationsdag, der blev holdt i går i rustikke omgivelser på Østerbro.
”Med prisen fejrer vi de ildsjæle, der lytter til kundernes behov og omsætter deres viden til nye ideer og bedre resultater. Og det har Call Me med ”Tal ordentligt – det koster ikke noget” gjort mere excellent og mere radikalt end andre virksomheder i 2012. Med Call Me’s kampagne har man demonstreret modet til at udvikle en kampagne baseret på det værdisæt og den kultur der er opbygget i virksomheden. Og man har bevist, at man ved at turde demonstrere en holdning bliver belønnet af markedet – imagemæssigt såvel som forretningsmæssigt”, lyder begrundelsen.
CallMe’s kampagne rammer lige inde i den nye tidsånd, hvor det handler om at virksomhederne ikke blot har et CSR-projekt, men hvor de gør det til en del af deres brand at gøre noget ved mange af verdens små og store problemer.
‘Good for me, good for you and good for the world’ kalder Bureaubiz’ klummeskribent, Hanne Feldthus den nye dagsorden, som hun oplevede i Cannes, hvor virksomheder som f.eks. Coca Cola Company og Unilever fortalte om at involvere forbrugerne i at løse nogle af verdens udfordringer.
Og det er netop, hvad kampagnen har gjort ifølge salgs- og marketingdirektør Anthony Lim:
”Vi gør en forskel, vi gør Danmark til et bedre sted at være,” siger Anthony Lim.
Men også internt har det ændret virksomheden:
”Kampagnen har ændret virksomheden – både eksternt og internt. Det er udfordrende at befinde sig på en helt ny boldgade. Alle i virksomheden mærker det. Alle brænder for det og også gæster, der kommer i virksomheden kan mærke det. Det er en rejse, der har ført os til en større stolthed”, siger salgs- og marketingdirektøren.
Hvad betyder Danish Insights-prisen for jer?
”Prisen betyder, at vi får en anerkendelse, og så vil de 10.000 kroner, der følger med prisen – og som skal gives til noget godgørende – blive givet til Callme’s ’Tal-ordentligt’- pulje, hvor skoler kan ansøge om at få penge til forskellige projekter”.
’Tal-ordentligt’-kampagnen, der er udviklet i samarbejde med Mikkel Jangaard og Marie Mark, er også nomineret til Involveringsprisen i Årets Rambuk.
Nogle af resultaterne fra kampagnen:
- 90 procent har kendskab til kampagnen
- 500.000 har set kampagnen på YouTube
- 23.000 ’tal-ordentligt’-badges er uddelt