Goodiebox ude med sin hidtil største kampagne

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Goodiebox vil med sin nye kampagne inspirere kvinder til at leve det liv, de ønsker. Kampagnen, der er lavet af Robert Boisen & Like-minded, er baseret på en undersøgelse, der viser, at de fleste kvinder går rundt med skyldfølelse og dårlig samvittighed. Filmen er produceret af Newland. Se den her.

Goodiebox lancerer sin hidtil største kampagne under navnet The Non Apology. Den største både set på marketingbudget samt produktionsbudget, fortæller CMO i Goodiebox, Nikolaj Leonhard-Hjorth uden dog at ville komme ind på selve beløbet.

Kampagnen er rettet mod kvinder og deres skyldfølelse og dårlige samvittighed. Goodiebox har fået YouGov til at lave en undersøgelse blandt 5000 europæiske kvinder i aldren 18-34 år, der viser, at 83 pct. af kvinderne i undersøgelsen har dårlig samvittighed over ikke at leve op til omgivelsernes forventninger til deres karriere, udseende, forhold og holdninger.

”Det er på tide, at vi fejrer stærke kvinder og inspirerer kvinder til at leve det liv, som de virkelig ønsker og overvinde alle de forventninger, som uhensigtsmæssigt præger vores liv. Det er virkelig på tide, at vi kvinder tænker over, hvor tit vi egentlig siger undskyld. Og det skal vi gøre noget ved nu,” siger kreativ direktør for Goodiebox, Sabine Herskind.

Kampagnen er lavet i samarbejde mellem Robert/Boisen & Like-minded og Goodiebox’ inhouse kreative bureau.  Filmen er produceret af Newland. Instruktør er den svenske instruktør Olivia Kastebring. I filmen er det både Goodiebox’ egne medlemmer (kunder, der har købt abonnement på Goodiebox’ skønhedsprodukter) og skuespillere, der deler, hvad de føler skyld og dårlig samvittighed over.

Fra Klara Vilshammer, senior art director hos Robert/Boisen & Like-minded, lyder det:

“For et selfcare brand som Goodiebox, der siden begyndelsen har været enormt inkluderende og omfavnende overfor deres community, er kampagnen på mange måder en forlængelse af hvem de i forevejen er – indefra og ud. Derfor er platformen også direkte bygget på en lang række indsigter fra Goodiebox’s egne medlemmer, hvor vi netop fandt ud af, at mange var trætte af at undskylde for hvem og hvordan de er. Det lå der en stærk kreativ energi i, som hang godt sammen med Goodibox’s produkt, der handler om at gøre noget godt for sig selv fordi man har lyst til det og det gør en glad – hvilket er noget man aldrig skal undskylde for.”

Hun fortsætter:

“Ved at inddrage Goodiebox’s egne medlemmer fra alle deres markeder som den bærende del af fortællingen, får vi udtrykt brandets mission på en autentisk måde, samtidig med at jeg synes vi lykkedes med at male et fint og ærligt billede af det at være kvinde.”

Målet med kampagnen
Målet med kampagnen er at “skabe en ’sorry, not sorry’-kultur, hvor kvinder fejrer og favner alle de ting, de bevidst har bestemt sig for ikke at føle skyld over mere,” skriver Goodiebox i en pressemeddelelse. Samtidig opfordrer man alle kvinder til at “gribe megafonen” og komme med deres “non-apology” under hashtagget: SorryNotSorry.