Peter Friis har siddet på posten i 11 år og blev for cirka et år siden udnævnt til direktør for Nordeuropa mens han fortsatte med at være ansvarlig for Danmark.
Den dobbeltrolle skal der nu gøres op med. Google Danmark skal have ny direktør, og processen med at finde en ny ledsages af Peter Friis på Linkedin med følgende ord:
”I dag kommer en af de chancer, der ALDRIG kommer (normalt). Vi søger en ny direktør for Google Danmark”.
Hvad man så kan tilføje for at sætte den udtalelse i perspektiv er, at Google i Danmark formentlig hører til de absolut bedst lønnende medievirksomheder. Regnskabet er offentliggjort for får dage siden, og det viser, at de 68 medarbejdere i gennemsnit får 1,44 mio. kr. i løn.
Og hvad mon chefen så får?
Man skal i øvrigt ikke lade sig snyde af det beskedne antal medarbejdere – Google er Danmarks største annonce-medie med pænt over 2 mia. kr. Omsætningen ryger bare til Irland i stedet for Danmark.
De danske tal er således:
- Omsætning 166 mio. kr. +8,4 pct.
- Resultat +13,1 mio. kr. +9,1 pct.
Peter Friis tilføjer til Bureaubiz:
“Vi leder efter en superstjerne, der kan stå i spidsen for Googles danske initiativer og fortsætte arbejdet med at gøre Google til en del af en stærk, digital fremtid. Det digitale spillerum bliver kun mere centralt i fremtiden og vi leder efter den rette person, der kan bidrage til og drive den digitale agenda fremad i Danmark.”
En af jobkravene til ansøgerne til stillingen er, at man kan gebærde sig blandt danske medier, erhvervsliv og politiske netværk samt har stærke relationer til reklame og teknologi-virksomheder i Danmark.
Se jobbet her