Gorm Larsen & Zornig køber digitalbureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Contentcube skiftede direktør i efteråret. Nu skifter bureauets aktiviteter så ejermand. Gorm Larsen & Zornig overtager kunder, og medarbejderne fortsætter som faste freelancere.

For et halvt år siden skiftede Contentcube direktør; Martin Graeser stoppede (og stiftede nyt bureau), og Carsten Lønberg tiltrådte – med målet om inden for et år at fordoble staben, fra 5 til 10 medarbejdere.

Men bureauets ejere er siden gået andre veje, og derfor har Gorm Larsen & Zornig nu overtaget Contentcubes kunder og aktiviteter.

Michael Clausen, stifter og bestyrelsesformand i Contentcube, siger:

”Da vi startede for godt 10 år siden, var Contentcube en af pionererne blandt de digitale bureauer. Siden hen har ejerkredsen søgt andre veje, som har begrænset videreudviklingen af bureauet i markedet. Vi har derfor søgt en partner, som kunne hjælpe med at videreføre, og ikke mindst videreudvikle, en række langvarige kunderelationer. Vi fandt, at Gorm Larsen & Zornig har det rette digitale set-up til at videreføre forretningen.”

Hos Gorm Larsen & Zornig kalder partner og digital kontaktdirektør Kenneth Mørk overtagelsen af Contentcube for en perfekt timing:

”Contentcube har en enorm interessant hosting-forretning, hvor kunderne har sites, der skal driftes og videreudvikles. Det passer perfekt ind i vores set-up, idet vi selv har etableret en ny hosting-løsning, der kan skaleres. Vi har fået positive meldinger fra kunderne, og nye projekter er allerede sat i søen.”

Contentcube havde tre medarbejdere, og der er indgået freelance-aftale med dem alle, så de er fast tilknyttet Gorm Larsen & Zornig. De arbejder både med tidligere Contentcube-kunder og med Gorm Larsen-kunder.

Gorm Larsen & Zornig blev stiftet i 2011 som en fusion imellem Gorm Larsen & Partners og Zornig.

Lasse Øster Jørgensen er partner, digital kreativ direktør og leder – sammen med Kenneth Mørk – Gorm Larsen & Zornig’s digitale enhed. Han siger:

”Vi har set mange eksempler på, hvor svært det er at integrere det traditionelle reklamebureau med den digitale verden. Det har for os været et at de væsentligste succeskriterier siden fusionen. Det er lykkedes – og med overtagelsen af Contentcube’s aktiviteter, sætter vi nu endnu mere tryk på de digitale ambitioner.”