Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Direktøren for Gorm Larsen Nordic har overtaget aktiemajoriteten i dette selskab. Men fællesskabet med reklamebureaudelen bevares.

Gorm Larsen Nordic er ikke Danmarks mest kendte bureau. Og det til trods for, at det rummer 85 fuldtidsansatte, så det er en af de større virksomheder i den danske bureauverden.

En af forklaringerne kan dog være, at man i Gorm Larsen verdenen ikke selv betragter den del af selskabet som et bureau, og derfor har man nu også taget konsekvensen og gennemført en fission.

Nordic’s adm. dir. Jens Brinck har overtaget majoriteten i denne del af selskabet, og driver virksomheden videre med Gorm Larsen som bestyrelsesformand.

Der er tale om alle de aktiviteter, der knytter sig til salgsledelse/træning og TradeMate, således at Gorm Larsen & Partners nu fremstår som det rendyrkede reklame- og koncept-bureau, det hele tiden har været.

“Vi vil bestemt bevare fællesskabet, fordi der er synergier at hente. Men vi har også erkendt, at der er så stor forskel på forretningerne, at det var mere logisk at splitte dem op,” siger Karsten Koed, der er adm. dir. i og ejer af Gorm Larsen & Partners – og således ham der har solgt majoriteten i Nordic til Jens Brinck.

Karsten Koed bevarer dog en betydelig ejerandel i Gorm Larsen Nordic.

Han karakteriserer Gorm Larsen Nordic som en avanceret form for retailmanagement og outsourcing, hvor firmaet for store koncerner og via eget personale håndterer kommunikationen ud til det butikspersonale, der skal sælge virksomhedernes produkter.

“Vi kan som bureau tilrettelægge kommunikationsmateriale, mens Gorm Larsen Nordic så at sige bringer kommunikationen den sidste meter ud til, hvor købsbeslutningerne træffes, og det er en opgave af en helt anden type,” siger Karsten Koed.

Kundelisten er ikke offentlig kendt.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club