Gotcha skal rebrande VisitAalborg

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Det aalborgensiske bureau blev valgt foran to andre bureauer.

Gotcha er netop valgt som bureau for VisitAalborg.

Opgaven bliver at rebrande Aalborgs turistorganisation. Det indeholder både en ny grafisk identitet, et versionerbart paraplykoncept samt et nyt website.

Gotcha blev valgt i en budrunde med to andre bureauer og Jeppe Klitgaard Stricker, chef for markedskommunikation i VisitAalborg siger om valget:

”Valget af Gotcha stod ret klart, da deres team demonstrerede et stærkt research arbejde, et overbevisende og bredtfavnende koncept og ikke mindst en forsmag på en ny visuel identitet, som kommer til at tage os til nye højder. Så kombinationen af en stærk strategisk forståelse for, hvor VisitAalborg skal bevæge sig hen og en høj, kreativ ambition for eksekveringen var udslagsgivende”.

VisitAalborgs nye identitet er færdig omkring årsskiftet og rebrandingkampagen lanceres i februar 2018. Den er i første omgang målrettet danske, tyske og norske turister.

Det aalborgensiske bureau vandt sidste år seks priser i den regionale pris: Årets Brøl. I år er bureauet ikke nomineret til prisuddelingen, der afholdes den 27. oktober. Det er der en naturlig grund til, siger partner og adm. direktør Rasmus Brostrøm:

“Vi har ikke sendt noget ind til Årets Brøl i år, da vi i år har prioriteret arbejdet med vores kunder”.