Agillic, der markedsfører avancerede systemer til marketing automation, har både fået en ny investor og en ny innovationsdirektør.
Sidstnævnte er Balder Olrik, der er mere kendt som medstifter af Goviral – en virksomhed som blev solgt til AOL for en halv milliard kroner.
Selvom Balder Olrik forlod selskabet længe før salget, så har det dog gjort ham til en holden mand.
Den nye investor er Dico Invest.
“Markedet for data-drevet marketing er i rivende udvikling. Det, som de store virksomheder kan i dag, med Big Data og Marketing Automation, bliver de mellemstore og mindre virksomheder nødt til også at blive bedre til for at overleve konkurrencen om kundernes opmærksomhed, loyalitet og køb. Derfor er vi stærkt interesserede i at være med til at gøre data-drevet marketing tilgængeligt for mange flere virksomheder end i dag”, siger Mikael Kornerup, adm. direktør i Dico.
Agillic, der hidtil har solgt deres løsninger i Danmark og Storbritannien, er i gang med at etablere et europæisk netværk af salgs- og bureaupartnere.
“Danske virksomheder er langt fremme med digital markedsføring sammenlignet med mange andre europæiske lande. Der oplever vi en særlig stor interesse for vores nye produkter, der gør marketing automation let tilgængeligt for virksomheder, der endnu ikke er kommet så langt med digital markedsføring”, siger adm. dir. Frederik Wiedemann, Agillic.
Han trådte til som adm. dir. for Agillic tidligere på året og kom fra et job som partner, medstifter og tidligere adm. direktør for ReD Associates, et internationalt konsulentfirma med speciale i kundeorienteret innovation.