Jimmy Maymann tjente en formue, da han i starten af 2011 sammen med Claus Moseholm solgte Goviral til amerikanske AOL, og samtidig bragte salget ham og hans familie til London, hvorfra Govrials udvikling skulle styres.
Det blev dog relativt kort tid, Jimmy Maymann kom til at arbejde med Goviral. Han er nu flyttet videre til en ny rolle inden for AOL.
Selskabet købte nemlig kort tid efter overtagelsen af Goviral også amerikanske Huffington Post, og det har vist sig at blive Jimmy Maymanns nye udfordring.
Huffington Post skal nemlig bringes ud i verden, og den opgave er blevet Jimmy Maymanns.
Mediet er allerede lanceret i England og Canada, og et samarbejde med franske Le Monde er annonceret, men planen lyder på en introduktion på 10 markeder i 2012.
Samarbejdet med Le Monde vil ifølge Jimmy Maymann være en model for, hvordan Huffington Post kan være global og samtidig optræde lokalt.
Målet er at fordoble Huffingtons 40 millioner månedlige brugere på to år.
“Vi har over en fem år lang periode bevist, at vi har været i stand til at levere en anden slags nyheder, der har kunnet overgå de bedste aviser, hvilket for mig er New York Times,” har Jimmy Maymann fortalt til Financial Times.
AOL betalte over 1,5 mia. kr. for Huffington Post, og vurderes som central for AOL topchef Tim Armstrongs strategi omkring produktion af “Premium content”.