UncleGrey har vundet det danske reklamebudget for Gram Hvidevarer. Efter længere tid med lavt blus på reklamekomfuret ønsker Gram nu igen at markere sig i Danmark, sammen med en ny strategisk og kreativ partner.
Valget er sket på baggrund af en konkurrence, der begyndte i januar mellem UncleGrey og et andet bureau. Opgaven lød på at levere et oplæg, der viser, at Grams produkter afspejler mange års erfaring i de danske køkkener.
”Gram introducerer netop nu en lang række nye produkter. I den forbindelse vil vi tilbage på nethinden hos danske forbrugere med en tydelig positionering, når de skal købe hårde hvidevarer,” siger Helle Damgaard, der Brand & Marketing Manager hos Gram.
Hun udtrykker i en pressemeddelelse denne forventning til UncleGreys kampagne:
”Konkrete og målbare resultater, såsom kvalificeret kendskab, øget overvejelse om køb og deraf naturligvis også salg”.
Til det siger UncleGreys COO, Carsten Bülow,:
“Gram agerer på et marked, der virker generisk og rationelt domineret. Vi kom med et oplæg, der differentierer Gram på emotionelle parametre. Det virker logisk at gå den vej, hvis man vil skabe en markant position, der også kan skabe effekt”.