Af Peter Engholm 25@mail.dk

Efter en konkurrence med et jysk, et fynsk og københavnsk bureau har Egeskov Slot valgt ny samarbejdspartner.

Nørgård Mikkelsen skal nu til at fortælle “Eventyrligt gode historier” for Egeskov Slot.

En bureaukonkurrence markerede afslutningen af ét bureausamarbejde og begyndelsen på det næste.

“Vi har arbejdet sammen med Wibroe, Duckert & Partners i mange, mange år – jeg tror, det var 15 år – men samarbejdet stoppede i foråret. Herefter kunne man enten være så selvfed at tro, at man kunne klare det hele selv, eller få nogle bud på, hvordan man kan kommunikere attraktioner i Danmark,” siger greve Michael Ahlefeldt, Egeskov Slot.

Han indbød til en bureaukonkurrence, hvor forskelligheden i bureauerne bl.a. var geografisk:

“Vi indbød hhv. et jysk, et fynsk og et københavnsk bureau. De leverede alle et seriøst og godt stykke arbejde, og det blev i sidste ende afgørende, hvordan det passede ind med, hvad vi havde af ønsker og planer. Og Nørgård Mikkelsen har forstået ånden på Egeskov og havde en vision for, hvordan vores værdier kan fungere i kommunikationen,” siger Michael Ahlefeldt.

Et fynsk bureau til en fynsk attraktion? Michael Ahlefeldt anerkender, at der er en vis form for hjemmebanefordel, men at den ikke var afgørende. Derimod fremhæver han en anden bonus ved Nørgård Mikkelsen:

“Bureauet har en enorm erfaring på fødevare-området, og det er et plus, fordi det samtidig er et område, vi er ved at bevæge os ind på,” siger Michael Ahlefeldt, der om selve attraktionen Egeskov Slot siger følgende:

“Vi vil kommunikere, at Egeskov er meget mere end 10 forskellige museer. Heriblandt at slottet er omdrejningspunkt for andre spændende oplevelser, f.eks. en vandretur i trætophøjde og et kig ind i verdens største dukkehus, Titanias Palads. Vi vil selvfølgelig heller ikke glemme slotsparken. H.C. Andersen skrev allerede for små 200 år siden, at “Haven er en af de største og skjønneste i Fyen”. Det passer stadigvæk.”

Hos Nørgård Mikkelsen siger adm. direktør Erik Laumand om den nye kunde:

“Vi er stolte over at have vundet budgettet og glæder os meget til samarbejdet. Faktisk er vi allerede i gang. Egeskov er en femstjernet attraktion, som det er lykkedes for greve Michael Ahlefeldt-Laurvig-Bille og hans medarbejdere at gøre til et fyrtårn inden for fynsk turisme. Der er så mange eventyrligt gode historier at fortælle – både om slottet og de tilknyttede museer og aktiviteter – at kunsten bliver at vælge.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club