Grey opretter nyt bureau i Danmark

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

GreyWorks får ny direktør, mens den hidtidige flytter en etage op sammen med 5 medarbejdere for at køre et nyt bureau.

Vi lever i en foranderlig verden, hvor man konstant skal være parat til evaluere sine beslutninger – og måske justere dem.

Det er, hvad man har gjort hos GreyWorks, der er en del af Grey Gruppen i Danmark. Resultatet er, at man nu har oprettet et nyt bureau under navnet RAD/Grey. Bureauet har Thomas Ørum i spidsen, og han tager 5 medarbejdere fra GreyWorks med sig. I stedet er Client Service Director Frederik Kampmann Nielsen trådt ind som direktør for Grey Works.

Det er ellers kun 18 måneder siden, at Grey købte Thomas Ørums BrandAid og fusionerede det med AdProduction til GreyWorks – og satte ham i spidsen for bureauet.

”Og det er faktisk gået ret godt. Men når vi evaluerer det som business-case, så nåede vi frem til, at det gav mere mening at gøre dem til to selvstændige organisationer. GreyWorks er et super effektivt og dygtigt produktionsbureau, mens RAD/Grey er en mere kreativt orienteret gruppe med fokus på guerilla og ambient – ofte i relation til kæder og centre,” siger Thomas Ørum og fortsætter:

”Ved at dele op i to bureauer kan vi nå tre gange længere, tjene flere penge, og gennem et øget fokus i begge bureauer skabe en endnu højere tilfredshed hos medarbejderne.”

Et eksempel på RAD/Greys særlige kompetence er f.eks. et street-art projekt for Nørrebro Bycenter, der fik god omtale i TV2/Lorry og i Politiken.

“Det er netop det krydsfelt, der er spændende for os: Hvor retail møder ambient og de utraditionelle idéer,” siger Thomas Ørum.

Begge bureauer er fuldt ejede af Grey Danmark, og RAD/Grey vil flytte blot en etage op, så relationerne i det daglige vil være tætte, og man vil også fortsat have fælles kunder.

“RAD/Grey er en super hybrid i huset, hvor vi allerede nu har gode erfaringer med at arbejde sammen på tværs af etager, kunder og discipliner. Således er vi ved at være godt rystet sammen i både København og Århus. En helt perfekt udvikling i tråd med Greys internationale Open kultur,” siger Rolf Bach Christensen, CEO for Grey Danmark.