GroupM henter digital direktør fra Carat

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Paw Saxgren er en ombejlet herre. Han skifter nu job for tredje gang på godt et år.

Paw Saxgren skifter job fra Carat til GroupM – og det er faktisk tredje gang på godt et år, at han skifter.

Men GroupM kom med et for spændende tilbud til at sige nej.

Det var da også et GroupM-bureau, Mindshare, som Paw Saxgren forlod i foråret 2012 til fordel for Republica. Blot et halvt år senere gik han dog videre til Carat til en rolle som digital direktør.

Nu skal han så ind i en overordnet digital rolle i GroupM.

Paw Saxgren erkender, at det er mange jobskift på kort tid.

“Og det var ikke sket, hvis det havde været et normalt marked. Men der sker store strukturelle forandringer, og det gør en som mig eftertragtet,” siger Paw Saxgren og fortsætter:

“Jeg vil gerne have en så central rolle som muligt i forhold til de forandringer, og her har GroupM tilbudt mig en attraktiv platform. Jeg er opvokset i GroupM og kender gruppen og det internationale netværk ud i fingerspidserne. Det tror jeg er en fordel i forhold til den opgave, der skal løses i de kommende år.”

Hos Aegis Media konstaterer Lars Bo Jeppesen, at han er ked af, at Paw Saxgren forlader bureauet.

“Paw er en god fyr, så selvfølgelig er jeg ked af det. Men der er ikke noget at gøre ved det, og jeg har naturligvis en plan. Vi lancerer til august en plan, der skal placere os i forhold til den konvergens, der sker i branchen, og jeg har også fundet en ny direktør til at stå i spidsen for den satsning,” siger Lars Bo Jeppesen.

Ansættelsen af Paw Saxgren afspejler, at GroupM lige som andre mediabureauer er ved at opruste på tværgående funktioner. GroupM bureauerne – Mediacom, MEC, Mindshare, Maxus og Mediabroker – har i flere år taget tilløb til at arbejde mere og mere på tværs, og i slutningen af 2012 blev Jonas Hemmingsen så udnævnt til nordisk CEO for GroupM med henblik på bedre at udnytte gruppens størrelse.