Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Med fem års erfaring fra det danske marked inden for affiliate marketing, går det nye store bureau, Guava, efter en tilsvarende position på det svenske marked

PRESSEMEDDELELSE: I maj i år blev Guava lanceret i Sverige, Danmark, Norge og England ved en sammenlægning af tolv virksomheder inden for on- og offline marketing og søgemaskineoptimering, herunder svenske SEO Logik. Allerede to måneder efter sammenlægningen høster Guava nu fordelene af synergieffekten og opretter Guava Media i Sverige, hvor selskabet i forvejen ejer Guava

Satsningen sigter mod at opbygge en position inden for affiliate markedsføring

Guava håndterer affiliate markedsføring i et af Danmarks største netværk af websites, og netværket er nu udvidet til også at omfatte svenske sites. Målet er at nå 500 websites i netværket, og de mest interessante sites, er dem, der har en stor database af e-mail-adresser. Men kvantitet er ikke nok:

– Guava Media er meget mere end et netværk. Uden kreative annoncer fungerer affiliate markedsføring ikke. For i bund og grund drejer det sig om at komme i dialog med brugeren og aktivere dem, så de handler på baggrund af annoncen. Først dér får både annoncør og medie smæk for skillingerne. Og hvem vil ikke gerne tilbyde sine kunder det, siger Michael Hegelund, Guava Media.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club