Gulvkunde til Clienti

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Det jyske bureau har fået en kunde, der skal ud at positionere sig bedre hos kunderne.

For nylig meldte Clienti ud, at man optog tre nye partnere og nu kan man så melde ud, at man har fået en ny kunde.

Om der er en direkte årsagssammenhæng, er ikke til at vide, men i hvert fald har Timberman Denmark A/S valgt Clienti som nyt bureau for virksomhedens to brands i Danmark: Timberman trægulve og Wicanders korkgulve.

Kunden har tidligere ligget hos Novagraf og har en pæn markedsandel i segmentet hårde gulve.

Men ambitionerne rækker videre – i hvert fald hos det nyvalgte bureau:

“Timberman har gennem de senere år haft en rigtig positiv udvikling og øget sin omsætning betragteligt. Både Timberman og Wicanders har forholdsvis høj kendskabsgrad på det danske marked, men vi skal arbejde indgående på at sikre en stærkere positionering hos slutkunderne”, siger direktør i Clienti, Anders Bjørnstrup.

Direktør hos Timberman Danmark, Keld Jensen, supplerer:

”Vores produktsortiment på både trægulve og korkgulve er baseret på høj kvalitet og udseende, der er i pagt med tidens trends. Vi skal have kendskabet til vores brands endnu højere op, men ligeså vigtigt, så skal vi have fortalt kunderne, at de skal købe kvalitet, da det holder bedre i længden. Alt for mange sætter et rigtig dyrt køkken ovenpå et billigt trægulv, som efter få års brug er slidt og moden for udskiftning. Der skal kunderne i stedet vælge et lidt dyrere og bedre gulv, de kan have glæde af i mange år frem.”

Keld Jensen siger samtidig, at han har store forventninger til det nye samarbejde og på at det kan skabe resultater.