Gunn: De bedste kampagner

Sine Patulski,
redaktionsassistent

Resultaterne fra Gunn Media100 er ude. Se hvilke kampagner, bureauer og brands, der lavede årets mest kreative og innovative kampagner.

Gunn Media100 er en top 100 over årets mest nominerede og prisbelønnede kampagner, bureauer og brands.

På Gunns liste er den højest rancherede kampagne McDonald’s Capacity Based McDelivery af OMD Singapore.

Kampagnen viser McDonald’s nye leveringsservice.

Som nummer to ligger kampagnen Hungerithm fra Snickers af MediaCom Melbourne/Clemenger BBDO.

Her går Snickers sammen med 7-Eleven om at sætte priserne på Snickers efter, hvordan humøret er på internettet: The angrier the Internet got, the cheaper Snickers became.

Den tredje bedste kampagne er Headspaces Reword af Leo Burnett Melbourne/Starcom Melbourne.

Kampagnen går ud på at formindske online mobning.

Nr. fire er Gillettes Bachelor of Shaving af MediaCom Mumbai.

Nr. fem er Tides Bradshaw Stain af Saatchi & Saatchi New York/Hearts & Science New York.

Her placerede Tide en plet på tidligere SuperBowl-stjerne Terry Bradshaws hvide skjorte på live-tv under SuperBowl som en del af et PR-stunt. Se hvordan:

Nummer seks på listen er Shells Best Day Of My Life af MediaCom London.

https://www.youtube.com/watch?v=eCs8kqUng4s

På en delt syvendeplads finder vi Sport Cheks The Fastest Olympic Campaign! og Canadian Safe School Networks Bully Ads af henholdsvis Touché PHD! Toronto og Touché PHD!Montreal.

https://www.youtube.com/watch?v=UTb8dn_dlNg

 

https://www.youtube.com/watch?v=zUAbAKee0Cw

På en niendeplads er Yasmins Yasmin’s Sex-Ed Revolution af PHD Shanghai. Det er en kampagne for sexualundervisning.

Og som nummer 10 har vi Addict’Aide med Like My Addiction af BETC Paris.

Se top 10 her:

Du kan se de listerne over de bedste bureauer, brands og virksomheder fra Gunn Media100 her