Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Finanskrisen rottede sig virkelig sammen mod Midt Marketing - som dog nu har fået skåret til, så driften igen er blevet positiv.

Regnskabet for Midt Marketing frem til juni i år kan ikke beskrives på mange måder. Den diplomatiske lyder: Det er en Om’er. Den barske lyder, at det er gyseligt.

Og adm. dir. Anders Stampe, der tiltrådte i efteråret prøver da heller ikke at tale uden om det.

“Der var to kunder der gik konkurs, men herudover har vi ikke som sådan mistet kunder. Men aktiviteten blev skåret ned over en bred kam – herunder en stor produktionsopgave. Så finanskrisen ramte os med 200 pct. At vi samtidig reagerede for sent med at skære til, gør det ikke bedre”, siger Anders Stampe.

Resultatet blev en halveret bruttoavance og et massivt underskud, som har ædt hele egenkapitalen.

Men det er fortid, understreger Anders Stampe.

“Medarbejdertallet er nu skåret til, vores kapacitetsomkostninger er på det rigtige niveau og vi har også evnet at lande et par nye større kunder. Så nu er vores drift igen positiv”, siger Anders Stampe og fortæller, at man netop nu står for igen at skulle ansætte en AD’er. Omkring fremtiden siger han videre:

“Hvis jeg skal bedømme markedssituationen, så er der spæde forårsfornemmelser. Det kan gå rigtig godt i et par uger med at lande projekter, og så kan det pludselig gå i stå igen. Markedet har ikke fundet et 100% stabilt leje, så man er lidt tilbageholdende med at udtrykke alt for stor optimisme. Men grundlæggende positive er vi dog i høj grad, hvad angår 2010”.

Nøgletal for Midt Marketing

  • Bruttoavance 10,2 mio. kr. -47,7 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 425.000 -38,9 pct.
  • Lønandel 112 (68)
  • Resultat af primær drift -3,921 mio. kr. (+3,215 mio. året før)

    (Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz)

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club