Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Sponsoren Hummet har hjulpet til med henblik på at gøre Mikkel Hansen til et regulært brand.

Mikkel Hansen er formentlig den største profil på det danske herre-landshold i håndbold, der i aften skal spille sin anden kamp ved EM i Serbien.

Men Mikkel Hansen vil nu ikke kun vise sig på tv-skærmene, når han spiller – han har også gjort sig mere tilgængelig på internettet gennem sit eget site under navnet http://www.mikkelhansen24.com/.

Her får man de seneste tweets, ligesom man kan se billeder af stjernen og deltage i konkurrencer med præmier fra Mikkel Hansens forskellige sponsorer. Ligeledes kan man få et indtryk af Hansens øvrige interesser udover håndbold og på den måde få et eksklusivt kig ‘behind the scenes’.

“Jeg har længe gerne villet have et site, som samler mine online aktiviteter, og hvor folk kan finde den information, de søger,” siger Mikkel Hansen og fortsætter:

“Twitter er i sin uhøjtidelige og hurtige form lige mig. Derfor bruger jeg netop den platform til at kommunikere med mine venner og udbrede budskaber, når jeg sidder derhjemme, på vej til og fra træning og kampe og eksempelvis under EM, hvor vi har relativt meget fritid mellem træningerne.

Websitet er udviklet af Netimage og i samarbejde med AG København-spillerens sponsor på sko-siden, Hummel.

“Gennem hele udviklingsfasen har det været meget vigtigt for mig, at sitet blev holdt i et stramt og rent design med høj fokus på funktionalitet. Jeg henviste bl.a. designerne til lebronjames.com, som udover at være en gudbenådet basketballspiller, har et rigtigt fedt site,” siger Mikkel Hansen.

Hummels marketingdirektør Henning Nielsen siger om samarbejdet:

“Mikkel Hansen er for alvor blevet en del af håndboldens verdenselite, og vi vil gerne være med til at forvandle personen Mikkel til et regulært brand. I den forbindelse er et website og officielle sociale medie kanaler på Facebook og Twitter blot et skridt på vejen. Derudover har begge parter et klart ønske om at udnytte de forskellige synergier på tværs af de digitale platforme, hvorfor det at bygge et site til Mikkel er en ganske naturlig videreudvikling af vores i forvejen gode samarbejde”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club