Af Peter Engholm 25@mail.dk

Først da han fik jobbet som det norske hofs ekspert i sociale medier, registrerede Christian Lagaard sig på Twitter.

Det vakte opmærksomhed, da det norske kronprinsepar, Haakon og Mette-Marit, i sidste uge ansatte en kommunikationsrådgiver med speciale i sociale medier.

Og nu kommer så kritikken – ikke af hoffet, men af Christian Lagaard, reporter ved Norges TV2, og fra januar hofleverandør af gode råd.

For spørgsmålet er, hvor dybt kompetencerne stikker. Hoffet søgte “en medarbejder med førsteklasses indsigt i brugen af sociale medier, både operativt og strategisk”. Haakon og Mette-Merit selv er på både Twitter og Facebook, og deres ekspert vil ikke stå tilbage:

“Jeg bruger sociale medier og finder disse kanaler vigtige. Jeg har en Twitterprofil og er på Facebook,” siger Christian Lagaard til Kampanje.no.

Så langt, så godt. Men nu hæfter norske medier sig ved, at Lagaard først registrerede sig på Twitter omkring rekrutteringstidspunktet – og siden da er der intet sket: Der er ikke kommet nogen tweets fra ham, og han følger heller ikke nogen.

“Tilsyneladende er han heller ikke registreret på hverken Flickr eller YouTube. Og på Facebook har han en standard profil. Med andre ord lader det til, at kronprinseparret selv har langt større erfaring med sociale medier end den ekspert, de har ansat,” skriver en Erik Urke i en kommentar på Kampanje.

Det norske hofs kommunikationschef ønsker ikke at kommentere rekrutteringen på anden vis, end at man ser frem til at arbejde sammen med Christian Lagaard.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club