Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Samtidig er der dog en tro på de fremtidige forretningsmuligheder.

En analyse blandt engelske reklamebureauer fortæller, at 42 pct. af dem forventer at skære ned i medarbejdertallet her i 2. kvartal. Andre 42 pct. forventer at holde niveauet, mens kun 16 pct. tror på flere medarbejdere.

Undersøgelsen er lavet af Marketing Communications Consultants Association (MCCA), og den viser endvidere, at hele 65 pct. af bureauerne har en relativt optimistisk tro på mulighederne for ny forretning.

Formanden for MCCA, Mike Spicer, er dog bekymret for det store antal bureauer, der forventer at skære ned.

“Lige nu er tiden, hvor man skal investere i sin stab. Bureauer bør overveje den langsigtede effekt af at skære ned på nuværende tidspunkt”.

Kilde: Brandrepublic.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club