Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bureauet har hentet et markant navn fra det danske iværksætter-miljø ind som ny bestyrelsesformand.

I aftes begyndte en ny sæson af iværksætterprogrammet, Løvens Hule, på DR1. En af de fem løver, der får præsenteret cases, som de så overvejer, om de vil investere i, er Tommy Ahlers.

Det er dog ikke kun i programmet, at han får tilført nye opgaver til sin hverdag. Tommy Ahlers er nemlig nu også trådt ind som bestyrelsesformand i Hello Group, der hører til de senere års succeser på bureaumarkedet. Hello Group er blevet dobbelt så stor på fire år, og er med en bruttoavance på næsten 50 mio. kr. tæt på at melde sig ind i bureauernes superliga.


Løvens Hule. Tommy Ahlers i midten med fra højre: Christian Stadil, Birgit

Aaby, Ilse Jacobsen og Jesper Buch. Foto: Lars E. Andersen

“Vi er ekstremt stolte af og tilfredse med at have fået Tommy som ny formand. Han har en smittende passion for digital produktudvikling og en fantastisk evne til både at forstå og kommunikere den underliggende vision. Dertil kommer hans omfattende ledelseserfaring, som vi glæder os til at trække på i en fase præget af vækst både i vores danske og udenlandske forretning,” siger Jakob Langemark, CEO i Hello Group.

Tommy Ahlers er uddannet jurist og begyndte sin karriere som konsulent i McKinsey & co. Startede Zyb og solgte til Vodafone i 2008. Blev CEO i Podio i 2010 og solgte til Citrix i 2012 hvor han var en del af ledelsen frem til 2015. Siden da har han investeret i mere end 18 selskaber, samt været rådgiver og bestyrelsesmedlem.

Relationen mellem ham og Hello Group bygger bl.a. på opfattelsen, at forretningsudvikling og design er meget vigtige parametre for kundeoplevelsen – en tilgang som har præget Hello Group i de senere år, hvor man har forladt konceptet om, at man som bureau eksekverer kampagner.

“Vi lever i en fastholdelsesøkonomi hvor den primære opgave handler om at få kunderne til at blive hængende og rent faktisk bruge virksomhedens produkter og services. For at lykkes med det er du nødt til at gøre oplevelsen både smertefri og fornøjelig. Det er præcis dét godt design handler om og præcis dét, der får kunderne til at elske dig,” siger Tommy Ahlers og fortsætter:

“Så det er ikke nogen overraskelse, at strategisk design er en helt essentiel kompetence, som alle virksomheder skal have adgang til og, da talentmassen allerede i dag er stærkt begrænset, vil der være et behov for skabe lange partnerskaber med virksomheder som Hello Group. Den slags partnerskaber rummer et potentiale for ekstrem værdiskabelse og er derfor et område jeg som formand vil sætte fokus på.”

I aftes i Løvens Hule gik han ind i et koncept, der handler om at motivere børn for at deltage i madlavningen – og han gjorde det med et udgangspunkt om, at han ville prioritere det højt. Derfor ville han ikke investere sammen med de andre løver.

Det er et projekt, som ikke bare kræver it-indsigt men også lægger op til forretningsudvikling.

Der foreligger dog pt. ikke noget om, hvorvidt Hello Group skal involveres i projektet.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club