Hello Monday i digital Hall of Fame

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Favourite Website Awards har i årevis uddelt en pris dagligt. Langt mere eksklusiv er FWAs Hall of Fame. Her er Hello Monday nu optaget, og bureauet må æde tidligere udtalelser i sig.

“Jeg er vist en gang kommet til at udtale, at hvis vi kommer i FWAs Hall of Fame, har vi opnået alt, hvad vi kunne, og kan lige så godt opløse Hello Monday. De ord bliver jeg nu nok nødt til at æde i mig igen,” siger Anders Jessen, Tech lead og partner i Hello Monday.

For det digitale bureau Hello Monday, der for nylig fejrede seks års fødselsdag, er nu lukket ind i netop The FWA’s Hall of Fame, et eksklusivt selskab, der foruden Hello Monday tæller 16 bureauer – alt overvejende amerikanske og svenske.

Æren er opnået, efter at bureauet har hjemtaget sin award nr. 42 fra sitet, der uddeler “Site of the Day” til digitale projekter, som skubber til de kreative og teknologiske grænser. 

Hele bureauet er for tiden samlet i New York til en årlig fysisk sammenkomst, hvor de også har holdt et oplæg til konferencen Future of Web Design, så udnævnelsen kommer yderst belejligt. Udover konferencen er der med bureauets egne ord ”blevet festet godt igennem i byen, der angiveligt aldrig sover”. 

 Rob Ford, stifteren af FWA, udtrykker bureauets optagelse i Hall of Fame således i en officiel udtalelse i dag:

“Hello Monday has made an explosive presence on The FWA since its first SOTD win back in February 2007. To achieve Hall of Fame membership in a little over 5 years is an astonishing achievement and is testament to the creative vision of this agency. Hello Monday is one of the most innovative and future thinking agencies FWA has seen for some time and their embracement of HTML5 has propelled them to being one of the forerunners of digital as we know it.”  

Ifølge Andreas Anderskou, partner og leder af Hello Mondays kontor i New York, er det vigtigt at holde sig for øje, hvad man kan bruge alle disse priser til:

“Awards kan blive en afhængighed, men vi prøver at bruge vores afhængighed positivt. For det første bruger vi den til at holde det kreative niveau højt internt i bureauet. For det andet bruger vi awards til at rekruttere nye kunder. Vi har ikke en eneste dedikeret salgs-mand. De midler, vi ville have brugt på salg, bruger vi på at gøre hvert eneste projekt så godt, at det tiltrækker nye kunder via awards og anden PR.”

Han tilføjer:

“Kunderne kommer typisk og vil have “So ein Ding”, men i stedet forsøger vi altid at give dem “Ein neues Ding”. Noget, der gør dem interessante og opsigtsvækkende i en overkommunikeret verden.” 

Se Hall of Fame-listen her.