FWA er et engelsk award-site, der samler op mod 5 mio. besøg om måneden. Det hænger sammen med, at man ikke blot uddeler priser en gang om året – der kåres et site hver eneste dag.
Det giver en stilling, der kan udvikle sig løbende – lidt som en fodboldturnering.
I øjeblikket topper svenske B-Reel, og i det hele taget gør svenske bureauer sig stærkt bemærket i den øverste del af listen.
Danske Hello Monday gør sig anstrengelser for at give svenskerne kamp, og i morgen runder bureauet 25 priser, hvilket giver en plads som nr. 21.
“Vi bruger awards aktivt til at holde ambitionerne – ikke blot inden for murene i bureauet, men også over for kunderne. Mange kunder finder os igennem de awards, vi vinder, og de vil typisk også gerne have lidt metal til hylderne i marketingafdelingen,” siger Jakob Kahlen fra Hello Monday og fortsætter:
“Det kræver, at vi får lov at være kreative ud over det sædvanlige, og de kunder, der er med på den præmis, får som regel også noget ud af det – i form af både priser og af en generel positiv opmærksomhed omkring deres brand og produkter.”
De to nyeste priser er for Reebok, mens bureauet også har fået belønnet arbejdet for både B&O Play og Lego Life of George.
Sidstnævnte er en spil app, som interagerer med et sæt fysiske Lego-klodser ved hjælp af avanceret billedegenkendelse. Dette projekt har også netop vundet en Interactive Amusement Award 2012 ved den amerikanske teknologifestival SXSW – South by South West.