Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Men det er på projektbasis på selskabets nye subbrand, hvor butikkerne bliver omdrejningspunktet i markedsføringen.

Co+ er B&O’s strategiske samarbejdspartner, og det gælder også på selskabets nye subbrand, B&O Play.

Men det afholder ikke B&O fra at hyre andre bureauer, og det har man også gjort i forhold til at tilrettelægge hjemmesiden for B&O Play.

Valget er faldet på Hello Monday.

“Bureauet har høj kompetence på internationalt niveau i forhold til at skabe den nye hjemmeside. Det er et spørgsmål om, at vi selektivt vælger spidskompetencer, hvor vi har brug for det,” siger Henrik Taudorf Lorensen, der har ansvaret for B&O Play.

Han siger videre: “Det er umiddelbart et projekt, de har udført, men vi er rigtig godt tilfredse med resultatet, og det kan bestemt ikke udelukkes, at vi kommer til at bruge dem igen på andre projekter.”

I klassisk B&O tænkning er det produktet, der skal kommunikere i markedsføringen. Derfor har udfordringen været at skabe et site, der kunne komme så tæt på oplevelsen af produktet som muligt.

“Men det har jo sine begrænsninger, for hvordan kan man genskabe lydoplevelsen i Beolit, når man ikke ved, hvad brugerne har af lyd på deres computere,” siger Henrik Lorensen og fortsætter:

“Vi er rigtig stolte af produktet, og vi er derfor overbeviste om, at det vigtigste er at få folk til at opleve det. Derfor er butikken omdrejningspunktet i markedsføringen.”

Sitet og reklamefilmen fra Co+ spiller hver for sig en rolle i denne sammenhæng, men samtidig har man tilrettelagt en event, som i februar vil begynde at rejse rundt til butikker i USA og Europa med henblik på at lokke både eksisterende og nye kunder ned i butikkerne.

Disse events skal selvfølgelig markedsføres – og det vil overvejende ske i den digitale verden.

“Beolit henvender sig til den digitale generation, og derfor er det selvfølgelig primært i den digitale verden, vi vil markedsføre os,” siger Henrik Lorensen.

Reklamefilmen er således også noget længere end man normalt ville acceptere, hvis den skulle på tv. Foreløbig har den dog ikke udløst mange visninger på Youtube. Det erkender Henrik Lorensen.

“Men vi er endnu ikke begyndt på medieindkøbet i forhold til at få distribueret filmen. Desuden er det ikke kun antal visninger, vi fokuserer på. Vi interesserer os også for, hvor mange, der bliver hængende, og her ser tallene ganske fornuftige ud,” siger Henrik Lorensen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club