Hello Monday satte et mål: eCommerce der kunne tale til følelserne

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Lille amerikansk brand skulle have foldet sine visioner ud digitalt. Arbejdet er allerede blevet til to awards.

Med mindre det alene handler om pris, så kan de fleste regne ud, at man skal arbejde med at indrette sin butik, så den opleves tiltalende af kunderne.

Men hvad når det gælder den digitale verden? Hvordan opleves butikkerne så?

Her lander man let ind i et klassisk skisma. De digitale bureauer kan få butikken til at fungere, men kan de lige som reklamebureauerne få styr på brandingen og oplevelsen?

Den udfordring satte danske Hello Monday sig for at forsøge at løse for en amerikansk kunde – og det er åbenbart lykkedes så godt, at bureauets arbejde er blevet belønnet med en FWA Site of the day. Det samme er tilfældet på Awwwards.

Kunden er speciel.

GoMacro et et lille familieejet müslibar brand, med store ambitioner. Ejeren havde igennem et dystert kræftsygdomsforløb, fundet energi og håb i en diæt bestående af microbiologisk mad. Microbiologisk mad er idéen om at spise lokalt, efter årstiden og så primært spise uforarbejdede, ubehandlede og usprøjtede råvarer. De erfaringer hun gjorde sig i sygdomsforløbet, blev til en række sunde snackbar produkter, som hun sammen med sin familie satte i produktion, med råvarer fra familiens gård i Viola Wisconsin, USA som udgangspunkt. 

Hello Monday kom i kontakt med firmaet efter, at man havde fået nyt emballage-design skabt af Pearlfisher.

“Vi var tændt på historien, ambitionerne og den høje kvalitet af produkterne fra starten og havde fra første færd ideer til at gøre noget ekstraordinært med produkt og e-commerce sitet” siger Andreas Anderskou, Group Account Director i Hello Monday, mens creative director Jakob Kahlen beskriver løsningen således:

“Den rørende historie, kvaliteten af produkterne og råvarerne og den passion familien putter i brandet, skulle kunne ses i sitet. Ikke kun i brand og produktsiderne, men helt ud i e-commerce flowet. Derfor er vi endt med et ret utraditionelt bestillingsflow, som på en gang både er overskueligt men stadig taktilt. Det skal kort og godt være en fornøjelse at gennemføre et køb fra mundvandet begynder at løbe, til bestillingen er gennemført.”

Sitet kan ses her