Midt i al snakken om danske short-lister blev Hello Mondays Google Demo Slam overset – af en meget god grund: kampagnen er indsendt af det amerikanske bureau Johannes Leonardo.
Det betyder dog ikke, at Hello Monday pyntede sig med lånte fjer, da bureauet tidligere i år vandt en række priser for arbejdet ved Creative Circle Award.
“Vi er partnere på udviklingen af arbejdet, og vi har f.eks. stået for indsendelsen til Webby Awards og D&AD. Det rigtige ville være, at vi stod på begge to. Men det kan ikke altid lade sig gøre,” siger Andreas Anderskou, der er partner og arbejder ud af bureauets afdeling i New York.
Google Demo Slam vandt publikums pris i Webby Awards og sølv ved DAD.
Det er nogle temmelig prisvante herrer, der står bag Johannes Leonardo. Bureauet er stiftet af Leo Premutico og Jan Jacobs, og navnet er således en kreativ sammenskrivning af de to. Leo er australier, Jan er fra Sydafrika, og de har begge været en del af ledelsen af Saatchi & Saatchi New York, før de startede Johannes Leonardo.
De er blandt de mest vindende reklamefolk og Jan har optrådt på AdAges 50 mest indflydelsesrige kreative. Med sig i bagagen har de mere end 30 løver – heriblandt både en Grand Prix og en række Guldløver.
Bureauet er knyttet til WPP.
Det var Johannes Leonardo, der havde kontakten til Google, og Hello Monday kom ind i billedet, da de blev valgt til at lave Johannes Leonardos egen hjemmeside.
“De tog os med ind på Google Demo Slam og efter en uges skyggeboksning, kom vi fuldt med på projektet,” fortæller Andreas Anderskou.
Siden har Hello Monday fået sin helt egen kontakt til Google.
“Vi arbejder nu direkte på en lang række projekter for Google,” siger Andreas Anderskou.