Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk
De kan godt sætte champagneglassene frem på tagterrassen i Vermundsgade, hvor Help har fremlagt endnu et flot regnskab.

For 12. år i træk kan Help PR & Kommunikation fremlægge et årsregnskab præget af vækst. En del af forklaringen er angivelig, at man har det godt internt – og at flere unge er kommet til.

Sidste år udråbte Bureaubiz Help PR & Kommunikation som Danmarks bedste PR-bureau til overskud, og Help har ikke hvilet på laurbærrene.

Som de foregående mange år er bureauets netop aflagte årsregnskab præget af vækst, og direktør Mads Byder peger på et godt internt miljø som en væsentlig forklaring på fremgangen i 2016.

”Vores team, humør, holdånd og interne energi har været suverænt i 2016. Og det gør bare en forskel. Et energifyldt team, der trives på arbejdspladsen og med kollegerne bliver ’soldiers’ for deres kunder, uanset om det er en ventilationsvirksomhed eller en streamingtjeneste,” siger han.

Mindre teams og flere unge
Help er vokset fra 14 til 16 medarbejdere i 2016,  og ønsker fortsat at agere som et lille bureau.

”Vi er brudt ned i små teams, så vores kunder altid får beslutningstagere i røret. Det handler om beslutninger og fremdrift, og det leverer vores teams ved suverænt selv at bestemme – præcis som havde det været et lille bureau på 4-5 mand,” forklarer Mads Byder.

Han ynder ikke længere at tale om Help som et seniorbureau:

”De unge har en helt anden tilgang både på forståelse af nye medier, men også på energi og gå-på-mod. Vi har også tunge seniorrådgivere hos os, men det er i mine øjne farligt med et møde kun med seniorer. Toget kører simpelthen forbi, mens der røres i kaffen.”

Vækst over hele linjen
Help kom ud af 2016 med et årsresultat på 9,622 mio. kr. svarende til en stigning på godt 10 pct. i forhold til 2015. Omsætningen er øget betragteligt til 25,876 mio. kr., og bruttoavancen på 23,499 mio. kr. er ifølge Mads Byder knap 22 pct. bedre end det foregående år.

Bureauet får stadig flere tunge rådgivningsopgaver ind, lyder det fra Mads Byder, som imødeser endnu et godt regnskabsår, hvor fokus blandt andet vil være på influencer-PR:

”Det startede allerede for nogle år siden i det små, men fik for alvor fart på i 2016 og her i starten af 2017 har vi allerede flere gode cases på, hvordan man bruger influencers til at løfte en aktivitet og et brand.”

Nøgletal for 2016 (2015 i parentes)
Omsætning: 25,876 mio. kr. (21,55)
Bruttofortjeneste: 22,237 mio. kr. (18,275)
Årets resultat: 9,622 mio. kr. (8,743)
Bruttoavance: 23,499 mio. kr.
Bruttoavance pr. medarbejder: 1,467 mio. kr.
Antal medarbejdere: 16 (14)
Resultat af primær drift: 12,086 mio. kr.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • Bureaubot
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ daglige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev