Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Her er Coca-Colas første julekampagne under den nye globale kampagneplatform, Real Magic. Se filmen her.

I september lancerede Coca-Cola en ny global kampagneplatform, Real Magic. 

Den første kampagne under Real Magic platformen var ‘One Coke Away From Each Other‘, der blev lanceret i oktober. Nu kommer den første julekampagne under platformen.

“En kampagne, der sætter fokus på og fejrer magien i samfundet og sammenhold mellem mennesker, når vi kommer sammen i sociale sammenhænge,” skriver Coca-Cola i en pressemeddelelse.

Kampagnen indeholder blandt andet en ny film, der kommer til at køre i november og december. Til filmen knytter der sig en serie af andre aktiviteter, digitale, in-store aktiveringer, influencer samarbejder og events. Den nye film er udført af Sam Brown fra Rogue Films og skabt af dentsu MB UK.

Filmen handler om en søn, der opdager, at han ikke har en skorsten, hvor julemanden kan komme med gaver. Det har hans ensomme nabo heller ikke. Han bygger derfor en i papkasser, der ender i nabokonens hjem. Han sender hende en invitation om at komme til julefest i hans hjem. Den kommer naturligvis igennem skorstenen.

I Danmark sender Coca-Cola den ikoniske julelastbil ud i 25 byer for at samle penge ind til Mødrehjælpen via salg af kugler til juletræet og miniatureudgaver af Coca-Colas julelastbil, mens julemanden deler kolde Coca-Cola ud. Samtidig kommer influencers, presse og sociale medier til at sætte fokus på temaet: Enlige forsørgere har det svært efter pandemien økonomisk.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club