Et kig på to overskrifter fra Bureaubiz i sidste måned – først ”Danske Spil skal have ny marketingchef” og så tre uger senere ”Ny Advice-direktør stopper”.
Så er det måske let at gætte. I al fald ligger det fast, at Steffen Lundgren Kristensen bliver ny marketingchef for Danske Lotteri Spil.
”Steffen Lundgren Kristensen tiltræder den 4. maj. Han får ansvar for al vores marketing og – som noget nyt – en content-afdeling. Content har tidligere ligget både ude på bureauer og internt, og nu samler vi det hele for at styrke vores online-tilstedeværelse,” siger Pernille Mehl, der er adm. direktør for Danske Lotteri Spil, som omfatter produkter som Lotto, Eurojackpot og Quick-skrab.
Den nye marketingchef får ikke kun et større arbejdsfelt at håndtere, men med al sandsynlighed også flere produkter at markedsføre.
”Vi har nogle af Danmarks stærkeste brands, men jeg mener, at vi godt kan spidse blyanten på nogle af dem fremover. Vi skal have bygget en innovations-pipeline, og vi skal kigge på vores kommunikation. Derfor mander vi op i produktudvikling og marketing, og fokuserer både på at videreudvikle de eksisterende spil og på at lancere en række nye ting,” siger Pernille Mehl.
Danske Lotteri Spil valgte forrige år nye bureauer; Hjaltelin Stahl vandt pitchen på ”talspilskategorien”, der omfatter Lotte, Onsdags Lotto og Eurojackpot. Her vender Steffen Lundgren Kristensen nærmest hjem, idet han i sin tid valgte Hjaltelin Stahl til Tryg.
Budgetterne for hhv. Keno & Bingo samt Quick er blevet slået sammen og lagt i hænderne på &Co.