Her er de tre reklamefilm, der huskes bedst

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Dansk Reklame Film har de seneste 7 år testet 300 danske og internationale spots. ”Humor og den gode historie” får tilsyneladende film til at sætte sig fast.

Det er dansk, det er humor, og det sidder fast. Således kan der konkluderes på Dansk Reklame Film, der med sin nuværende metode har testet næsten 300 spots siden 2008 i forbindelse med større kampagner.

I forbindelse med sit 30 års jubiluæm har Dansk Reklame Film offentliggjort en Top3 over de bedste huskede reklamefilm i biografen. 

De mange spots dækker over både internationale og danske produktioner, så det er ikke givet, at Top3 over spots med stærkest erindring er danske – men det er ikke desto mindre tilfældet.

YouSee, Tuborg og 3F topper erindrings-listen med spots fra hhv. 2010, 2015 og 2013. De bruger – med Dansk Reklame Films ord – “alle humor og den gode historie til at brande sig med”, hedder det hos Dansk Reklame Film, der i øvrigt henviser til en række anbefalinger ved brug af biografmediet.

Dansk Reklame Film måler inden for 24 timer ”Total Erindring” i tre trin; uhjulpet, hjulpet og genkendelse.

Top3 – Erindring, Dansk Reklame Film

1. YouSee – Video on Demand. 96,0%

2. Tuborg – Tuborg-testen, Grønne Byer. 93,1%

3. 3F – Hold kæft. 91,6%