Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Opdateret: Blandt tre prækvalificerede har DSB nu valgt det bureau, der skal opbygge danskernes tillid til DSB de næste 3 år.

Opdateret med kommentar fra Hjaltelin Stahl

I foråret blev to bureauer og en bureaukonstellation prækvalificeret til at blive DSBs næste kreative bureau i stedet for Togbureauet, der har haft opgaven siden 2017.

Oprindeligt var det meldt ud, at bureauet ville blive valgt i september, men nu viser det sig, at DSB allerede valgte bureau lige før sommerferien.

Det har dog ikke været meldt ud, men nu kan Bureaubiz offentliggøre, at DSBs nye kreative bureau bliver Hjaltelin Stahl.

Hovedopgaven blev stillet allerede i udbudsmaterialet, nemlig at opbygge danskernes tillid til DSB, så de igen får lyst til at tage toget.

Budgettet har også været på plads længe: Nemlig på det niveau med det foregående budget, det vil sige omkring 75 mio. kr. over 3 år. Samarbejdet startede 1. september.

“DSB er et af de brands, nærmest alle har en holdning til – både på godt og ondt. Derfor er det en selvfølgelig en utrolig spændende opgave, vi står overfor. Ikke mindst fordi de er på en rejse, hvor det ikke længere kun handler om produktet, men også om brandets berettigelse og rolle i en mere bæredygtig fremtid,” siger Lasse Vintersbølle, creative director hos Hjaltelin Stahl.

De to øvrige bureauer, der var blevet prækvalificeret var Envision og Pong/Operate.

DSB: Togbureauet bliver skiftet ud

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club