Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Togbureauet er ikke blandt de tre prækvalificerede bureauer, som DSB netop har valgt til at gå videre i konkurrencen om at blive nyt reklamebureau.

DSB har netop valgt de to bureauer og en konstellation, som går videre i konkurrencen om at blive trafikselskabets nye reklamebureau.

Det bliver Envision, Hjaltelin Stahl eller konstellationen Pong/Operate, der bliver DSBs reklamebureau fra næste år.

Dermed er det slut med Togbureauet, som er et bureau, der blev oprettet til formålet af Republica og Nordlid, som har været DSBs reklamebureau siden 2017.

Hovedopgaven for det nye bureau er at opbygge danskernes tillid til DSB, så de igen får lyst til at tage toget.

Budgettet blev meldt ud til at ligge på niveau med det foregående budget, hvilket vil sige omkring 75 mio. kr. over 3 år med mulighed for forlængelse i 2 x 12 måneder.

Hvem af de tre bureauer, der vinder opgaven, bliver afgjort til september.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club