For ni måneder siden blev 30 i alt guld, sølv og bronze fordelt på 16 bureauer og 15 annoncører, da Effie Awards Denmark havde premiere i Børsbygningen i København.
De 30 cases levede op til denne formulering: En Effie-statuette gives til den, der med sin kommunikation – påviseligt og effektivt – har flyttet præferencer, holdninger og markedsandele.
Til november, stadig i Børsbygningen, afholdes Effie Awards Denmark 2023, og nu præsenteres juryen af Kreativitet & Kommunikation, som arrangerer awarden.
Juryen består i lighed med sidste år af 4 juryledere og 64 jurymedlemmer.
Kun Kim Boisen er ikke genganger i juryledelsen, men han er til gengæld med i selve juryen – og her er posen blevet rystet godt & grundigt. På omkring 40 af pladserne er der skiftet i forhold til sidste år.
I juryen er der, understreger KreaKom, en bred alders- og kønsspredning, og profilerne har forskellige relevante branchebaggrunde. Juryudvælgelsen bygger bl.a. på meritter, og så er der lagt vægt på, at både det strategiske, det kreative og det kommercielle felt er repræsenteret. I år er der også en bredere kunderepræsentation i juryen med aktører fra forskellige dele af erhvervslivet. Næsten en tredjedel af jurymedlemmerne kommer fra kundesiden.
Direktør i Kreativitet & Kommunikation, Charlie Stjerneklar, siger i en pressemeddelelse:
”Effie er først og fremmest en effektivitetspris, og det skal selvfølgelig afspejles i den jury, som skal bedømme indsendelserne. Derfor jeg glad for, at vi har en jury, som rummer alt det, den danske indflydelsesindustri har at byde på: De strategiske, dataeksperterne, plannerne, indkøberne, de kreative, dem der styrer projekterne, og dem der formulerer indsendelserne.”
Jury – Effie Awards Denmark 2023
Juryledelse
- Karina Holm Henriksen, CEO og Partner i We Love People
- Ørnulf Johnsen, CEO i &Co. / Partner i NoA
- Lars Samuelsen, Chief Strategy Officer & Creative Chairman, Uncle Grey
- Claus Andersen, Managing Director for Hearts & Science + Drum CPH
* * * * *
- Agnete Glendrup, Senior Art Director, WeLovePeople
- Agnete Sylvest Jensen, Kommunikations- og Marketingchef, Akademikernes A-kasse
- Alexander Faxø, Senior Social & Brand Activation Strategist, Robert/Boisen & Like-minded
- Anette Østbjerg, Head of Corporate Branding & Insight, Danske Spil
- Anna Rise, Kommunikationschef, Nestlé
- Anne Stokholm, Director & Partner, Orchestra
- Annette Flinck, Strategic Director, Accenture Song
- August Rein, Project & Production Manager, Twenty Agency
- Britt Hougaard, Head of Marketing, Innovation & Communication, Kohberg
- Casper Buchhave, Head of Marketing, Aller Media
- Casper Tage Stavnstrup, Digital Director, Orchestra
- Charlotte Martens, Chief Creative Strategist & Head of Planning, Advice
- Charlotte Porsager, Chief Commercial Officer, Uncle Grey
- Christian Budtz, Executive Strategy Director, Accenture Song
- Dennis Gade Pedersen, Director Brand Management, Norlys
- Eva Svavars, Partner, Lead Agency
- Eveline van Gaal, Senior Strategist, Robert/Boisen & Like-minded
- Felix Binggeli, Client Director, Barnhouse/Subsero
- Fie Jakobsen, Group Director, Drum CPH
- Frederik Kornum-Hall, Senior Advisor, Primetime
- Helene Birk, CMO/Marketingchef, XL-Byg.amba
- Helle Julin, Senior Strategic Planner, &Co.
- Henriette Edslev, Head of digital fundraising and dialogue, Kræftens Bekæmpelse
- Jan Højborg Henriksen, Head of Sales & Marketing, Feriepartner Danmark
- Jeppe Nis Jensen, Creative Director & Partner, Advice
- Julie Daugaard, Executive Strategy & Growth Director, dentsu
- Julie Elander Pehrsson, Strategic Planner, &Co.
- Kamille Rannes, Head of Strategy, We Love People
- Kasper Kjærsgaard Jensen, Adm. Direktør & Partner, Nørgård Mikkelsen
- Kathrine Werling, Marketingchef, Netto
- Kim Boisen, CEO & Co-Founding Partner, Robert/Boisen & Like-minded
- Kirsten Pedersen, Digital Performance Director, dentsu X
- Lena Friberg, Head of Branding and Design, Coloplast
- Line Deleuran, Head of Campaign & Public Sector, PrimeTime
- Louise Guldager, Partner, Director of PR & Crisis Management, Schultz J & Goll
- Louise Sonne Bergström, Strategic Director/Partner, TBWA Connected
- Mads Thorsted Hald, Executive Creative Director, Advance
- Martin Michael Hansen, Co-CEO & Partner, Yellow Advertising
- Mette Lund, Digital Content Manager, Wibroe, Duckert & Partners
- Michael Gade, Chief Marketing Officer, Jysk
- Michael Kowal, Strategy Director, Lead Agency
- Mohamed Attazgharti, Marketing & Communication Director, Capgemini
- Morten Hershøj, Director, Branding & Marketing, Advice
- Morten Vester Haldrup, Advisor, Advice
- Nadia Christensen, Head of Social, Publicis Media
- Nichlas Gustafsen, Director, Marketingchef DK, Tryg
- Nynne Sille Hansen, Communications Planner, &Co.
- Omer Hanif, Kampagnekonsulent, AL Bank
- Pernille Vestergaard Roslev, Direktør Medlem og Marketing, GF Forsikring
- Peter Dalgas, Creative Director, Uncle Grey
- Rasmus Otto, Chief Brand Strategist, Danske Bank
- Rasmus Philip, Senior Strategist, Uncle Grey
- Rikke Harbo Trikker, SVP & Kommunikationsdirektør, Andel
- Rolf Bach, CEO, Uncle Grey
- Signe Holm, Cultural Strategist, Nord DDB
- Simon Osbech, Digital Marketing Director, Publicis Media
- Simone M. Pedersen, Senior Consultant, Strategy & Analysis, Mindshare
- Stefani Gamst Giersch, Director, OMD
- Steffen Lundgren Kristensen, SVP & CMO, Head of Marketing & Online, YouSee
- Sus Mandrup Hansen, Associate Director, Accenture Song
- Susanna Beranova, Marketing Director, ROCKWOOL Nordic
- Suzanne Remillard, Client Service Director, Marketsquare
- Søren Christensen, Partner & Strategic Director, Robert/Boisen & Like-minded
- Thomas Christenson, Client Service Director / Partner, &Co.
- Tomas Olesen, Chief Strategy Officer & Partner, Envision
- Villy Gravengaard, Partner & CEO, Nexus Ambition