Her er juryen til Effie Awards Denmark 2023 

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Næsten 2/3 af jurymedlemmerne er nye i forhold til den danske debut på Effie Awards sidste år, men genvalg til 3 af de 4 juryledere. Se listen her.

For ni måneder siden blev 30 i alt guld, sølv og bronze fordelt på 16 bureauer og 15 annoncører, da Effie Awards Denmark havde premiere i Børsbygningen i København. 

De 30 cases levede op til denne formulering: En Effie-statuette gives til den, der med sin kommunikation – påviseligt og effektivt – har flyttet præferencer, holdninger og markedsandele. 

Til november, stadig i Børsbygningen, afholdes Effie Awards Denmark 2023, og nu præsenteres juryen af Kreativitet & Kommunikation, som arrangerer awarden. 

Juryen består i lighed med sidste år af 4 juryledere og 64 jurymedlemmer. 

Kun Kim Boisen er ikke genganger i juryledelsen, men han er til gengæld med i selve juryen – og her er posen blevet rystet godt & grundigt. På omkring 40 af pladserne er der skiftet i forhold til sidste år. 

I juryen er der, understreger KreaKom, en bred alders- og kønsspredning, og profilerne har forskellige relevante branchebaggrunde. Juryudvælgelsen bygger bl.a. på meritter, og så er der lagt vægt på, at både det strategiske, det kreative og det kommercielle felt er repræsenteret. I år er der også en bredere kunderepræsentation i juryen med aktører fra forskellige dele af erhvervslivet. Næsten en tredjedel af jurymedlemmerne kommer fra kundesiden.

Direktør i Kreativitet & Kommunikation, Charlie Stjerneklar, siger i en pressemeddelelse: 

”Effie er først og fremmest en effektivitetspris, og det skal selvfølgelig afspejles i den jury, som skal bedømme indsendelserne. Derfor jeg glad for, at vi har en jury, som rummer alt det, den danske indflydelsesindustri har at byde på: De strategiske, dataeksperterne, plannerne, indkøberne, de kreative, dem der styrer projekterne, og dem der formulerer indsendelserne.”  

Jury – Effie Awards Denmark 2023

Juryledelse

  • Karina Holm Henriksen, CEO og Partner i We Love People
  • Ørnulf Johnsen, CEO i &Co. / Partner i NoA
  • Lars Samuelsen, Chief Strategy Officer & Creative Chairman, Uncle Grey
  • Claus Andersen, Managing Director for Hearts & Science + Drum CPH

    * * * * *
  • Agnete Glendrup, Senior Art Director, WeLovePeople
  • Agnete Sylvest Jensen, Kommunikations- og Marketingchef, Akademikernes A-kasse
  • Alexander Faxø, Senior Social & Brand Activation Strategist, Robert/Boisen & Like-minded
  • Anette Østbjerg, Head of Corporate Branding & Insight, Danske Spil
  • Anna Rise, Kommunikationschef, Nestlé
  • Anne Stokholm, Director & Partner, Orchestra
  • Annette Flinck, Strategic Director, Accenture Song
  • August Rein, Project & Production Manager, Twenty Agency
  • Britt Hougaard, Head of Marketing, Innovation & Communication, Kohberg
  • Casper Buchhave, Head of Marketing, Aller Media
  • Casper Tage Stavnstrup, Digital Director, Orchestra
  • Charlotte Martens, Chief Creative Strategist & Head of Planning, Advice
  • Charlotte Porsager, Chief Commercial Officer, Uncle Grey
  • Christian Budtz, Executive Strategy Director, Accenture Song
  • Dennis Gade Pedersen, Director Brand Management, Norlys
  • Eva Svavars, Partner, Lead Agency
  • Eveline van Gaal, Senior Strategist, Robert/Boisen & Like-minded
  • Felix Binggeli, Client Director, Barnhouse/Subsero
  • Fie Jakobsen, Group Director, Drum CPH
  • Frederik Kornum-Hall, Senior Advisor, Primetime
  • Helene Birk, CMO/Marketingchef, XL-Byg.amba
  • Helle Julin, Senior Strategic Planner, &Co.
  • Henriette Edslev, Head of digital fundraising and dialogue, Kræftens Bekæmpelse
  • Jan Højborg Henriksen, Head of Sales & Marketing, Feriepartner Danmark
  • Jeppe Nis Jensen, Creative Director & Partner, Advice
  • Julie Daugaard, Executive Strategy & Growth Director, dentsu
  • Julie Elander Pehrsson, Strategic Planner, &Co.
  • Kamille Rannes, Head of Strategy, We Love People
  • Kasper Kjærsgaard Jensen, Adm. Direktør & Partner, Nørgård Mikkelsen
  • Kathrine Werling, Marketingchef, Netto
  • Kim Boisen, CEO & Co-Founding Partner, Robert/Boisen & Like-minded
  • Kirsten Pedersen, Digital Performance Director, dentsu X
  • Lena Friberg, Head of Branding and Design, Coloplast
  • Line Deleuran, Head of Campaign & Public Sector, PrimeTime
  • Louise Guldager, Partner, Director of PR & Crisis Management, Schultz J & Goll
  • Louise Sonne Bergström, Strategic Director/Partner, TBWA Connected
  • Mads Thorsted Hald, Executive Creative Director, Advance
  • Martin Michael Hansen, Co-CEO & Partner, Yellow Advertising 
  • Mette Lund, Digital Content Manager, Wibroe, Duckert & Partners
  • Michael Gade, Chief Marketing Officer, Jysk
  • Michael Kowal, Strategy Director, Lead Agency
  • Mohamed Attazgharti, Marketing & Communication Director, Capgemini
  • Morten Hershøj, Director, Branding & Marketing, Advice
  • Morten Vester Haldrup, Advisor, Advice
  • Nadia Christensen, Head of Social, Publicis Media
  • Nichlas Gustafsen, Director, Marketingchef DK, Tryg
  • Nynne Sille Hansen, Communications Planner, &Co.
  • Omer Hanif, Kampagnekonsulent, AL Bank
  • Pernille Vestergaard Roslev, Direktør Medlem og Marketing, GF Forsikring
  • Peter Dalgas, Creative Director, Uncle Grey
  • Rasmus Otto, Chief Brand Strategist, Danske Bank
  • Rasmus Philip, Senior Strategist, Uncle Grey
  • Rikke Harbo Trikker, SVP & Kommunikationsdirektør, Andel
  • Rolf Bach, CEO, Uncle Grey
  • Signe Holm, Cultural Strategist, Nord DDB
  • Simon Osbech, Digital Marketing Director, Publicis Media
  • Simone M. Pedersen, Senior Consultant, Strategy & Analysis, Mindshare
  • Stefani Gamst Giersch, Director, OMD
  • Steffen Lundgren Kristensen, SVP & CMO, Head of Marketing & Online, YouSee
  • Sus Mandrup Hansen, Associate Director, Accenture Song
  • Susanna Beranova, Marketing Director, ROCKWOOL Nordic
  • Suzanne Remillard, Client Service Director, Marketsquare
  • Søren Christensen, Partner & Strategic Director, Robert/Boisen & Like-minded
  • Thomas Christenson, Client Service Director / Partner, &Co.
  • Tomas Olesen, Chief Strategy Officer & Partner, Envision
  • Villy Gravengaard, Partner & CEO, Nexus Ambition