Her er kampagnen, der skal sælge dansk kreativitet

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Creative Denmark, der er nedsat af erhvervsministeriet, er nu ude med en kampagne. Den skal fortælle danske og udenlandske ’nøgleaktører’ om den nyudviklede DNA-fortælling om dansk kreativitet. Se filmene her.

Creative Denmark lancerer her i februar en kampagne, der ”har til formål at formidle den nyudviklede DNA-fortælling om dansk kreativitet og Danmarks særlige styrkepositioner samt at gøre opmærksom om Creative Denmark som organisation og dens sammensætning samt involverede aktører.”

Creative Denmark er et netværk nedsat af Erhvervsministeriet med det formål at markedsføre dansk kreativitet for at bidrage til en øget eksport af danske produkter og services.

Målgruppen for kampagnen er danske og udenlandske ’nøgleaktører’ inden for de kreative erhverv samt politiske og kommercielle beslutningstagere.

Produktionsselskabet Blonde Media står bag Creative Denmarks ’DNA-film’ og designbureauet B14 har udviklet den visuelle identitet samt animationer, mens Spring/Summer som nævnt forleden har udviklet den nye hjemmeside.  Desuden har Friday været med til at udvikle- og facilitere processen omkring udviklingen af selve DNA-fortællingen.

Kampagnen, der består af en videofilm, en animationsfilm samt diverse digitale og printannoncer samt via aktivering af kampagneindhold gennem partnerkanalerne, vil køre april ud, først til den danske målgruppe og dernæst fra slutningen af marts med fokus på den internationale målgruppe.

Fokus i kampagnen er på Creative Denmarks ejerkreds og advisory board, som er bl.a. Design Society, Dansk Arkitektur Center, Danish Design Center, Bloxhub, Vision Denmark, Danske Ark, Træ- og Møbelindustrien og en række relevante private aktører og virksomheder i hele landet. I filmen fremgår det, at det bl.a. er arkitektvirksomheden BIG, skoproducenten Roccamore samt møbelproducenten Takt.

DNA-filmen:

Animationsfilmen: