Her er Kunde & Cos premierefilm for Telia

Peter Engholm,
journalist

Telia sagde farvel til Hjaltelin Stahl efter 15 års samarbejde. Tavlen er visket ren, og nu går Telia nye veje med Kunde & Co. Der er sat ekstra tryk på tv. Se lanceringsfilmen her.

For fire måneder siden valgte Telia nyt leadbureau, og i forrige uge fortalte selskabets topchef, Thomas Kjærsgaard, om en treårig strategi og en storoffensiv, der bl.a. skal profilere Telia og CallMe skarpere.

Telia går – som det første af de to brands – ud med en kampagne i dag, og det markerer i større sammenhæng premieren for Kunde & Co som bureaupartner. Hjaltelin Stahl blev Telias bureau tilbage i 2004 og var det (fraset 2013-2014) frem til udgangen af 2020.

Hos Telia siger Christian Preisler, Director Brand & Marketing, om afsættet for kampagnen:

”Teleselskaber har haft en tendens til blot at skyde produkter ud og have kasser, kunderne skal passe ned i. Selskaberne kommunikerer bits & bytes og er ikke altid i øjenhøjde med deres kunder. Det vil vi være. Kunderne skal ikke betale for noget, de ikke har brug for. Telia skal lytte – ikke pushe – og gøre det nemt for kunden at få den rette løsning.”

Den primære målgruppe for offensiven er familien, hvilket er en sammensat størrelse.

”Vi kalder det den udvidede familie, fordi begrebet dækker over meget forskelligt i dag. Fælles for familierne er, at der er mange enheder, at det bimler og bamler – og at en del lever med løsninger, der ikke er optimale. Det kan godt give lidt knas,” siger Christian Preisler.

Et sceneskift og en Telia-figur
Med payoff’et ”Til jeres måde at leve på” går Telia ud med ”et af de største tryk i nogle år”.

”Vi har en ren tavle. Naturligvis ikke 100 pct., men nok til at tale om et sceneskift. Og vi har et fast koncept og en platform, vi kan bygge videre på. Der kommer ikke et nyt kreativt koncept om 3-6 måneder. Samtidig introducerer vi en Telia-figur. Ikke en talsperson, men en legemliggørelse af Telia,” siger Christian Preisler.

Også i mediemixet går Telia anderledes til værks:

”Da der er tale om en repositionering, øger vi vores tilstedeværelse på tv. Vi skal øge vores kvalificerede kendskab – og op i tragten – og her er tv fortsat det bedste medie,” siger Christian Preisler.