https://www.youtube.com/watch?v=pW-ZFiwO3uE
En ny kampagne skal fortælle om det nye formål for McDonald’s Danmark. Corporate purpose-arbejdet forener to elementer ved at sættes fokus – og ord – på, hvordan McDonald’s skaber Danmarks mest tilfredse medarbejdere samt trofaste og glade gæster i de 89 restauranter landet over.
”Vi serverer gode øjeblikke for alle” hedder beskrivelsen af McDonald’s formål med at drive virksomhed i Danmark. Den første del af fortællingen lanceres i dag via en række interne og eksterne aktiviteter.
”Vi lancerer nu, men for os er det en lang rejse, som faktisk er startet for halvandet år siden, da vi begyndte med at forberede vores nye corporate purpose. Det er derfor ikke en klassisk McDonald’s kampagne, vi går i luften med nu, men en ekstra dimension i den måde, vi driver virksomhed på,” siger Joachim Knudsen, marketingdirektør hos McDonald’s Danmark.
Den lange proces understreges af, at tre bureauer er krediteret – DDB, Radius Kommunikation og Geelmuyden.Kiese samt Burson-Marsteller. McDonald’s stoppede – efter syv år – samarbejdet med sidstnævnte bureau sidste sommer, men Burson-Marsteller var med fra begyndelsen og har således haft en andel i projektet.
En række af medarbejdere og franchisetagere har givet deres bud på, hvad der helt basalt driver dem, og det har været diskuteret med kædens gæster.
Formålet med McDonald’s corporate purpose ”Vi serverer gode øjeblikke for alle” er at sikre overensstemmelse mellem kommunikation og de oplevelser, gæsterne får, når de er på McDonald’s.
”Den skal være autentisk – på McDonald’s-måden. Det kræver, at vi har fuldkommen styr på, hvad vi skal lykkes med, hver gang vi slår dørene op til vores restauranter. Og at alle vores medarbejdere brænder for det,” siger Joachim Knudsen.
De gode øjeblik handler ifølge Joachim Knudsen ikke blot om mødet med medarbejdere, service og den serverede mad, men også om oplevelsen af McDonald’s uden for restauranterne. Således skal McDonald’s i bl.a. medier og reklamer også være et godt øjeblik.
Reklamefilmen, som er instrueret af Kasper Torsting og produceret af Tony Lauge Madsen for Diegos, kører på tv fra og med mandag. Den er en del af den kreative platform, som purpose er bundet op på. I filmen er det McDonald’s egne medarbejdere, som optræder.