Her er premiere-arbejdet fra Republicas talentskole

Peter Engholm
25@mail.dk

En julefilm fra SuperBrugsen er skabt af React by Republica. Hubben med ca. 18 måneders erfaring – i alt – har lavet en film i børnehøjde. TorpBerthelsen har produceret. Se den her.

Se hvad der sker, når børn køber ind til juleaften 🙂

Sådan præsenterer SuperBrugsen en 1:33 min. lang julefilm, der i dag blev lagt på kædens Facebook-side.

Filmen har på kort tid fået over 30.000 visninger, men det er i lige så høj grad bagmændene som selve filmen, der tiltrækker opmærksomhed. I hvert fald i Bureaubiz-regi.

Det er nemlig Republicas nye kreative hub, React, der her udkommer for første gang.

Den dagligt ansvarlige for React, Per Holm Henriksen, siger:

”Da jeg i sin tid fortalte de tre teams om React, garanterede jeg dem, at det ikke ville blive, som jeg havde forudsagt. Men arbejdet for SuperBrugsen er præcis, som jeg havde forestillet mig det.”

Han uddyber:

”React blev briefet, afleverede et idékatalog, og SuperBrugsen faldt for denne idé. Undervejs er talenterne blevet coachet, fortrinsvist af Thomas Torp, men også internt. Vi har at gøre med en hub, der har godt 18 måneders erfaring – til sammen. Det kan vi godt være stolte over.”

Fra de tre teams hedder det: 

”Vi ved, at børn ikke er til at instruere. Men det overgik alle forventninger. Det var reelt bare at slippe børnene løs. Hverken det at finde en and eller legen med risene var planlagt eller instrueret.”

De tre teams i React by Republica, som alle har været involveret i filmen, er:

  • Patrik Hjelm og Zacharias Legarth, begge tilknyttet Hyper Island og shortlistet i Future Lions 2014.
  • Simon Konski og Christoffer Prisholm. Bachelors fra DMJX: Kreativ Kommunikation.
  • Wildcard’et: Morten Schmidt fra M&C Saatchi og Anders Frederik Steen, der er uddannet kok fra Kong Hans og Sommelier med speciale i sensorik fra WSET i London.