Her er SAS’ nye bureau-partnere

Peter Engholm
25@mail.dk

SAS vælger som noget nyt et globalt leadbureau – et svensk, der har indgået partnerskab med et dansk bureau. Den netop afgjorte pitch betyder samtidig farvel til de eksisterende bureauer.

SAS har med egne ord skabt ”en global marketing-organisation”, og det skal et bureausamarbejde også afspejle i form af ét bureau til alle markeder. Derfor siger man nu farvel til den hidtidige tilgang med tre ligestillede bureauer i Skandinavien; McCann i Danmark, DDB i Norge og CP+B i Sverige.

En bureaukonkurrence er netop afgjort, og vinderen er svensk:

”Vi har valgt Åkestam Holst som SAS’ nye globale leadbureau. Åkestam Holst er ikke et netværksbureau, så de har indgået partnerskaber i både Danmark og Norge, idet vi fortsat har vores hovedfokus i Skandinavien,” siger SAS’ danske marketingchef, Kenneth Christiansen, til Bureaubiz.

Han tilføjer:

”I Danmark er partneren &Co, mens det i Norge er Los&Co. Og samarbejdet træder i kraft med det samme.”

Således fortsætter &Co et i forvejen stærkt 2013, der begyndte med en topplacering blandt annoncørerne i image-analysen fra MyResearch og Bureaubiz. &Co har fået bl.a. Telenor og Danske Spil på kundelisten, og bureauet har skabt årets mest omtalte reklamefilm – Christopher Walken-filmene for Jack & Jones.

Om valget af Åkestam Holst siger Kenneth Christiansen:

”De fremstår som et strategisk stærkt bureau – og stærke til at eksekvere. Deres opgave bliver at hjælpe os med at implementere den globale marketingstrategi. Det er et fullservice-agency, der kan udfordre os, løfte os til næste niveau og differentiere os endnu mere end tidligere. Og bureauet skal hjælpe med at videreudvikle vores Membership Airline-strategi med Eurobonus som omdrejningspunkt.”