https://www.youtube.com/watch?v=uQB7QRyF4p4
Football-finalen Super Bowl er en ærke-amerikansk begivenhed – med global appel. Reklamerne ligeså … de er i al fald ærkeamerikanske.
For man skal have den amerikanske (reklame)historie inde under huden for virkelig at værdsætte heste-racen Clydesdale som et ikon. Budweiser har brugt Clydesdale-heste i markedsføringen i 80 år, og de store krikker burde om nogen have en Super Bowl-ring, for de har en fast del af finaleshowet i en årrække.
Sidste år kårede US Todays store Ad Meter-panel filmen en mand, der må sige farvel til sin Clydesdale-hest, fordi den skal være en del af Budweiser-holdet, som Super Bowls bedste.
Forhåndsfavoritten i år er endnu en Budweiser & Clydesdale-film – denne gang med en hund, der har svært ved at sige farvel til sin hest.
Det seneste døgn er filmen delt næsten 250.000 gange, og filmen er på to døgn blevet vist ca. 23 mio. gange alene på YouTube – klodens mest populære reklame p.t.