Jim Stephen, Weber-Stephen Products, Executive Chairman of the Board, har præcist udstukket vejen:
”We are not metal benders, we are in the entertainment business”.
Og nu lancerer Weber sin første internationale kampagne, som blive eksekveret på tværs af mere end 20 markeder i Europa, Mellemøsten og Afrika.
Kampagnen er skabt af danske UncleGrey, der blev valgt omkring årsskiftet oven på en international bureaukonkurrence. Og ambitionen med det nye tiltag er udtalt: “At redefinere måden, hvorpå hele kategorien kommunikerer.”
”Weber har altid ønsket at skabe fortællinger og kommunikation, der kan inspirere og underholde vores nuværende og kommende brugere – og vise, hvad der er muligt på og omkring grillen. Med dette projekt har vi udnyttet mulighederne i de digitale medier til at skabe en dybere og mere engagerende historie – med værktøjer for gril-entusiaster i hele verden,” siger Hanne Nyboe, der er marketingdirektør, Weber-Stephen Products Nord Europa.
Med den nye kampagne dykker Weber ned i fem BBQ kulturer – fra kammeratskaber i de nordiske skove til en bryllupsfest i Provence – og viser, at grilning er et globalt fænomen. Kreativitet og teknologi skal bruges at inspirere og underholde folk ved grillen.
Kernen af BBQ Cultures-projektet – som kan ses her – er digitalt og støttes af social media aktivering, tv, outdoor, print, in-store, samt en større mobiltilstedeværelse.
Her er en casevideo …
Her er desuden nogle film-eksempler:
https://www.youtube.com/watch?v=JpM74OGTcm0
https://www.youtube.com/watch?v=LIb1o2C6gGw
https://www.youtube.com/watch?v=utAybbhoccA