Her er vinderne ved Clever Content Awards

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Dentsu X, der netop er blevet kåret til det mediabureau med det bedste image, hev flest priser hjem ved content-awarden.

Da Clever Content Awards for første gang nogensinde løb af stabelen torsdag aften i DGI-Byen var det dentsuX der blev bureauet med flest priser med 2 guld, 1 sølv og 1 bronze. Dentsu X, der netop historisk forleden blev kåret til det mediabureau med det bedste image i MyImage.

Flere bureauer havde lavet kampagner for sig selv. Det gjaldt Impact Commerce (guld, sølv og bronze), Generaxion (bronze) og Publico Kommunikation (bronze).

På kundesiden fik Matas flest priser med 2 guld, 1 sølv og 1 bronze. Samtidig tog Matas også aftenens største pris med hjem som Årets Content Team.

I alt blev der uddelt priser i 13 kategorier.

“Clever Content Awards er sat i verden for at fejre og hylde de mange mennesker, der hver dag knokler for at lave indhold til gavn for virksomheder og kunder. Derfor er vi også utroligt glade for, at branchen er så bredt repræsenteret ved årets prisfest,” siger partner i Clever Content Stine Holmgaard.

Her er vinderne:

Bedste Content Strategi
Guld: Concept X, dentsu X & Podads for Perfetti van Melle/Stimorol med: Lidt at tygge på
Sølv: Labelless Media for Mindcamp med: Fra gratis content til bestseller boglancering
Bronze: Matas for Matas med: Gen Z’s mest foretrukne – En Omni Content-strategi, der rammer målgruppen hvor end, de er

Bedste Event-Strategi
Guld: Impact Commerce & Google for Impact Commerce: Omnichannel Index 2024
Sølv: Buzzanova for Fisherman’s Friend med Fisherman’s Friend’s Vinterbadeklub
Bronze: Generaxion for Generaxion med Generaxion Webinar Serie

Bedste SEO-Strategi
Guld: Matas for Matas med: Forældre & Barn – En indholdsstrategi der følger livets faser
Sølv: Conversio for Staby Fliser & Hegn med: Staby Fliser & Hegn | SEO strategi
Bronze: Conversio for Bioforce.dk/A.Vogel med Bioforce | SEO strategi

Bedste Content Innovation-Strategi
Guld: dentsu X & Marketsquare for Ikea med: Ikea Sleep mode, 2024
Sølv: Zite for Grundfos med: Grundfos Sololift
Bronze: Publico Kommunikation & Frank Studio for Kompan Danmark med Kompan Let’s Play Green

Bedste Brug af Video
Guld: Højkant For for Soundboks med: Soundboks
Sølv: Rygmarvsskadeforeningen m.fl. for Rygmavsforeningen med: Seksualitet & Intimitet – oplysning til mennesker med rygmarvsskade
Bronze: XL-Byg for XL-Byg med: XL-Byg tester elværktøj med Jacob Carlsson

Bedste Podcast
Guld: Beam Audio Agency for Airtox med: Byggepladsen
Sølv: Concept X, Dentsu X & Podads for: Perfetti van Melle/Stimorol med: Lidt at tygge på
Bronze: Heartbeats for Toyota med: 112 for Venskaber x Toyota

Bedste E-bog/Whitepaper/Rapport (Enkelt eller Serie)
Guld: AS3 Transition for AS3 Transition med: E-bog: Sådan udvikler I psykologisk tryghed
Sølv: Impact Commerce & Google for Impact Commerce med: Omnichannel Index 2024
Bronze: Legal Desk for Legal Desk med: 10 gode råd – Få succes med din første virksomhed

Bedste Publikation (Print eller Digital)
Guld: Concept X & Publicis for Lantmännen med: Hvem tager rugbrød med?
Sølv: Story Lab/Story House Egmont for Bogforum med: Litteraturmagasinet: en Bogforum-Publikation
Bronze: Impact Commerce & Google for Impact Commerce med: Omnichannel Index 2024

Bedste Content-Hub-Blog
Guld: Brand Movers og Volkswagen for Volkswagen med: Værktøjskassen
Sølv: Brand Movers og Satair for Satair med: Satair Knowledge Hub
Bronze: Conversio for Bioforce.dk/A. Vogel med: Bioforce I Inspirationsunivers

Bedste Brug af Sociale Medier
Guld: Story Lab/Story House Egmont for Matas med: Nøgne Sandheder – Tættere på hinanden
Sølv: Clever for Clever med: Clever LinkedIn
Bronze: twoday for twoday med: Working at twoday is all about people – SoMe

Bedste Brug af Influencere
Guld: Michella Meier-Morsi & Sisu Social og Nordea for Nordea med: Kvinder, investeringer og pension
Sølv: Social Works & Matas for Matas med: Always On – Fra Trends til Troværdighed
Bronze: dentsu X for Ikea med: Ikea København, Summer Campaign 2024

Bedste Nyhedsbrev
Guld: Søstree Grene for Søstrene Grene med: Sådan vækster Søstrene Grene CLV med inspirerende content
Sølv: Moneypenny and more for Moneypenny and more med: Penny News – Investering for alle
Bronze: Publico Kommunikation for Publico Kommunikation med: Publicos Nyhedsbrev

Bedste Native Advertising-Kampagne
Guld: Story House Media Sales & Story Lab for L’Oréal Vichy med: Kære Overgang…
Sølv: Accenture Song & ReadPeak & Diabetesforeningen for Diabetesforeningen med: Diabetes kan ramme os alle
Bronze: EB Brand Stories for Warner Bros. Discovery – MAX med: House of the Dragon S2 – Danmark skal vælge side!

Årets Content Team (Inhouse/Bureau): Matas Influencer & Content Team